PS3 ja oudot viivat ??? :(

Discussion in 'PS3' started by Nixte, Jan 15, 2012.

  1. Nixte

    Nixte Member

    Joined:
    Jun 20, 2010
    Messages:
    66
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Moro, eli mulla on ruvennu näkymään pleikkarissa outoja viivoja ja joskus ruutu menee kokonaan mustaksi. Tapahtuu siis peleissä sekä ihan vaan valikossa.

    Pleikka on alle vuoden vanha eli takuuta on jälellä.

    TV on LG:n 32" LCD tv.

    Olen koittanu pika-alustaa ja nyt suoritan täyden alustuksen pleikalle mutta luulenpa että sekään auttaa. Onko kellään tietoa mikä osa mahtaa olla pleikasta hajalla ?
     
  2. mcmopo

    mcmopo Active member

    Joined:
    Jul 1, 2003
    Messages:
    1,507
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    68
    Jos pleikkari on kyketty HDMI-johdolla telkkariin voi olla että johto on hajoamassa (tai liitin telkkarista/pleikkarista). Mutta voi hyvinkin olla mahdollista että konsolisi on hajoamassa.
     
  3. deathline

    deathline Member

    Joined:
    Apr 3, 2010
    Messages:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Sama ongelma minulla, outoja viivoja menee ruudun poikki. HDMI:llä ei ole asiaan osaa eikä arpaa, sama ongelma vanhaa scartia käyttäessä.
     
  4. Dreamtale87

    Dreamtale87 Member

    Joined:
    Jan 11, 2012
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla ei tullu noita viivoja, tai no kyllä se scaalasi sitä kuvaa läjään mutta eimuuten.

    mutta kuva pätki ja pimeni välillä ja tuli sit lopuksi että ei signaalia.

    viaksi löysin huonon/heikko laatuisen HDMI kaapelin. ostin uuden ja laadukkaan niin ei oo sen jälkeen kuvat pätkiny..
     
  5. Nixte

    Nixte Member

    Joined:
    Jun 20, 2010
    Messages:
    66
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jaahas, eli tää jakaa nyt mielipiteitä :)
    Voipi olla että vien jokatapauksessa tuotteen takaisin Kouvolan Prismaan ja lähettäköön minulle sitten uunituoreen :)
     
  6. SpeechMan

    SpeechMan Regular member

    Joined:
    Aug 12, 2007
    Messages:
    691
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itsellekkin on huono HDMI kaapeli aiheuttanut ongelmia. Välillä vihreitä viivoja, välillä pätkimistä. Ostin kunnon kaapelin ja ongelmat hävisi samantien.

    Sellainen tuli myös mieleen, ettei kyseessä vain olisi v-syncin puuteesta johtuva niin sanottu "tearing". Jos näin on, niin siihen auttaa vain mikäli pelintekijät voisivat laittaa sen v-syncin peleihin.
     
  7. hemppaaa

    hemppaaa Member

    Joined:
    Jan 30, 2012
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo, Mullakin teki aivan samaa, viivoja, pätkimistä, välistä näytti mustaa ruutua, sitten lopuksi ei enään olleenkaan näkyny. Vika löytyi huonosta HDMI kaapelista (huonolaatuinen, sain kaupanpäälle ku ostin pleikkarin)
     

Share This Page