PS3 käyttöönotto, asennukset ja liittämiset jne...

Discussion in 'PS3' started by digijorma, Jun 15, 2008.

  1. digijorma

    digijorma Member

    Joined:
    Jan 3, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve!

    Olen hommaamassa Pleikka kolmosta nyt tässä, ja kaipailisin mahdollisimman yksinkertaisia neuvoja tähän liittyen. En ole seurannut mitään konsoleihin liittyvää vuosiin, joten ihan perusasioista on hyvä lähteä liikkeelle.

    Ainakin nämä asiat askarruttavat mieltä:

    - Miten PS3 ohjaimia ladataan?
    - Onko PS3 pakko liittää verkkoon, vai voiko pelata/käyttää muutenkin ilman nettiä?
    - Miten kannattaa liittää PS3 televisiooni, jonka liitännät ovat tälläiset:
    Scart, Komponentti, Komposiitti, sisääntulo, PC-in, PC audio in ja -out, S-Video-in, D-Sub, DVI-D, Audio-in ja kuulokeliitäntä

    Telkkari on TV:n ja tietokonenäytön yhdistelmä, joka toimii itselläni pelkkänä telkkarina. TV:ssä vain yksi scart, joka digiboxin käytössä. Tarvitseeko minun ostaa jotain ylimääräistä, vai tuleeko PS3 paketissa kaikki tarvittava mukana?

    Pahoittelen amatöörimäisyyttäni, olen kiitollinen jos jaksatte vastata! :)
     
  2. McTre

    McTre Regular member

    Joined:
    Mar 19, 2008
    Messages:
    490
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    - Miten PS3 ohjaimia ladataan?
    ->USB-johdolla jolla voit kytkeä ohjaimen pleikkariin tai tietokoneeseen latautumaan, Laitteen pitää tosin olla päällä.

    - Onko PS3 pakko liittää verkkoon, vai voiko pelata/käyttää muutenkin ilman nettiä?
    ->Voi, pelaaminen ja muuten käyttäminen onnistuu hyvin. Osa pelien ja konsolin tarjoamasta sisällöstä tosin menee ohi.

    - Miten kannattaa liittää PS3 televisiooni, jonka liitännät ovat tälläiset:
    Scart, Komponentti, Komposiitti, sisääntulo, PC-in, PC audio in ja -out, S-Video-in, D-Sub, DVI-D, Audio-in ja kuulokeliitäntä
    ->DVI-D on sinulle paras tapa. Joudut hankkimaan HDMI-DVI kaapelin. Ja äänet saat siitä pleikkarin mukana tulevasta AV-piuhasta. Ja laitat punaisen ja valkoisen Audio-IN kohtaan, saatat tarvita RCA->3,5mm stereoblugi adapterin.

    Telkkari on TV:n ja tietokonenäytön yhdistelmä, joka toimii itselläni pelkkänä telkkarina. TV:ssä vain yksi scart, joka digiboxin käytössä. Tarvitseeko minun ostaa jotain ylimääräistä, vai tuleeko PS3 paketissa kaikki tarvittava mukana?
    -> Vastaus on yllä. TAI HUOM! tarkista että Telkkarisi mukana ei tullut kyseistä piuhaa(kuva löytyy googlella)

    Pahoittelen amatöörimäisyyttäni, olen kiitollinen jos jaksatte vastata! :)
    ->Täsmällisiin kysymyksiin on ihan mukava vastata.
     
    Last edited: Jun 16, 2008
  3. digijorma

    digijorma Member

    Joined:
    Jan 3, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hommasin tänään tuon Pleikkarin ja nyt vituttaa. Mikään ei ole tähän mennessä vielä onnistunut. Ostin mukaan HDMI -kaapelin, jolloin kaikki toimi paitsi äänet, joita en saanut tulemaan millään. Sitten vaihdoin komponenttikaapelin ja nyt toimii äänet, mutta kuva on helvetin tumma ja en osaa/pysty sitä muuttamaan.

    Mikä neuvoksi?
     
  4. trage

    trage Regular member

    Joined:
    Sep 15, 2007
    Messages:
    378
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    onko telkku tumma pelissä vai siinä valikossa jo?
     
  5. digijorma

    digijorma Member

    Joined:
    Jan 3, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Erityisesti siinä valikossa. Peli näyttää suhteellisen normaalilta. Mikä ihme tässä oikein maksaa? Tai ehkä en vaan osaa :D
     
  6. McTre

    McTre Regular member

    Joined:
    Mar 19, 2008
    Messages:
    490
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Laita takaisin se HDMI-DVI kaapeli, ja laita se toinen kaapeli kiinni telkkarin AUDIO-IN kotaan.
    Mene pleikkarissasi asetuksiin ja muuta äänilähtö. Kyllä sinä sen sieltä löydät.
     

Share This Page