PS3 "kilahdus". Vika ei kovalevyssä

Discussion in 'PS3' started by Trilogiar, Jan 28, 2010.

  1. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Joined:
    Aug 7, 2007
    Messages:
    793
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Elikkäs siis Ps3 päästää "kilahtavan" äänen, 1 tai 3 minuutin aikavälillä varsin satunnaisesti. Ääntä on vaikea kuvailla, kun se ei käytännössä kuulosta kilahdukselta, vaan on rinnastettavissa ääneen, joka syntyy kun vesi tippa putoaa hanasta lavuaarin pohjaan kovaa.

    Kovalevy on laitteeseen vaihdettu, kun vanha hajosi ja antoi virhe viestiä korruptoituneesta datasta ja vaati uudelleen formatointia. Kovalevyn vaihdoin jälkeen ongelma on hävinnyt. Ongelmasta olen lähinnä huolissani siksi, kun toinen omistamani Ps3 (40 gigainen malli) ei pidä samanalaista ääntä.

    Vastauksia siis kaipaillaan henkilöiltä, jotka omistavat ehjän Ps3:en samoilla tuntomerkeillä. En nimittäin usko, että ääni liittyisi mitenkään hajoamiseen.
     
  2. Iguanodon

    Iguanodon Guest

    Omasta PS3:ni kuuluu välillä samanlainen ääni kun kovaa muovinpalaa taivuttaa ja se paukahtaa katketessaan/murtuessaan. Lähes identtinen mutta hiljaisempi ääni kuuluu Sonyn LCD televisiostani ja sama pauke oli myös tuota ennen olleessa kuvaputki televisiossani joka yllättäen oli myös Sony.
    PS3:ta kuuluu välillä niin kova ääni että normaalisti huolestuisin mutta noiden televisioiden takia olen oppinut pitämään tätä Sonyn ominaisuutena. Huolestuisin varmaan jos sitä ei kuuluisi :)
    Todennäköisesti nuo johtuu lämpölaajenemisesta ja televisioiden kohdalla olen huomannut että ne vähenee ajan myötä mutta eivät kuitenkaan koskaan kokonaan lopu.
     
  3. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Joined:
    Aug 7, 2007
    Messages:
    793
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Nuo kuvalilemasi äänet viittaavat lämpölaajenemiseen muoviosissa. Tälläkin Ps3 ja TV paukkuvat ja rutisevat vaimeasti vielä sammutuksen jälkeenkin, kun muovi palailee viiletessään alkuperäisiin muotoihinsa.

    Mutta siis ongelma tuohon äänen selvisi. Äänen aiheutti Bluray asema, jonka nyt kuitenkin toivon olevan ehjä :p
     
    Last edited: Jan 29, 2010

Share This Page