PS3:n palautusongelma

Discussion in 'PS3' started by DeLaRocha, Sep 18, 2012.

  1. DeLaRocha

    DeLaRocha Regular member

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    288
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sain kaveriltani korjattavaksi vanhan 40Gb PS3:n. Ongelmana siinä oli että se alkoi lataamaan jotain päivitystä, mutta ei koskaan vienyt sitä loppuun ja näin ollen koneella ei päässyt enää normaalitilaan. Nokkelana poikana toimin ennen kuin aloin tutkimaan ongelmaa sen tarkemmin ja formatoin kovalevyn tietokoneella uudelleen MS-DOS (FAT) -muotoon. Kun laitan kovon takaisin pleikkariin ja käynnistän niin se on hetken päällä ja sitten sammuu. Mitään sen kummempia ongelmavaloja ei pala. Miten tuon järjestelmän siis saa palautettua tohon formatoidulle kovalevylle? Netin ihmisiltä myös lueskelin että itse PS3OS ei sijaitse kovalevyllä.
     
  2. jpvir

    jpvir Regular member

    Joined:
    Feb 16, 2009
    Messages:
    123
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    28
    Jos pääset viel recovery Menuun niin sielt pääsee asentaa firmiksen uudestaan tikulta. Oliskos se menuun meno ollu et pidät virta nappii pohjas niin kauan et pleikka sammuu ja sit käynnistäes pohjas kunnes tulee pari piippausta. Onko kone ollut purettuna? Eli onko kaikki piuhat varmasti kunnolla kiinni. Ei pysy montaa sekunttii käynnis jos unohtuu esim. tuulettimen piuha irti, nimimerkillä kokemusta on.
     
    Last edited: Sep 21, 2012
  3. DeLaRocha

    DeLaRocha Regular member

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    288
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Empä ole tiennytkään tämmöisestä recovery modesta, mutta kyllä pääsen sinne. Kun yritän asentaa uuden firmiksen tikulta niin sanoo että "yhtään sopivaa päivitystietoa ei löytynyt". Olen alustanut macilla tikun muotoon MS-DOS (FAT) ja ladannut uuden firmiksen täältä. Mitäs nyt?
     
  4. jahelle

    jahelle Member

    Joined:
    Mar 16, 2012
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Laita se uusi firmware kansioon PS3\UPDATE\
    Huom. kirjaimet OLTAVA ISOLLA.
     
    Last edited: Sep 21, 2012
  5. DeLaRocha

    DeLaRocha Regular member

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    288
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kokeilin tätä ja sanoo samaa "yhtään sopivaa päivitystietoa ei löytynyt". Kokeilin myös 4. vaihtoehtoa "Rakenna tietokanta uudelleen" niin sanoo että kiintolevyä ei voi käyttää. Mikähän tässä nyt voi olla vialla?
     
  6. jahelle

    jahelle Member

    Joined:
    Mar 16, 2012
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli sullako on nyt se uus firmware tälleen siellä tikulla: E:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP (asema tietysti se mikä nyt sattuu olemaan)
    ja kato nyt vielä että se muistitikku on FAT32 eikä FAT16, vaikka tuskinpa se tuosta johtuu.

    Jos ei tämä auta niin mulla loppuu kyllä ideat.
     
  7. jpvir

    jpvir Regular member

    Joined:
    Feb 16, 2009
    Messages:
    123
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    28
    Kyllä se tolla yllä mainitulla taval pitäis toimii. 4 vaihtoehto ei toimi kun oot formatoinut kiintolevyn.
     
  8. DeLaRocha

    DeLaRocha Regular member

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    288
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No niin sain toiminaan. Olin itse vain töhöillyt :D alkaa päivittämään uutta firmwarea, mutta lopettaa sen n. 70% ja antaa virhekoodin 8002F1F9. Kokeilin sammuttaa ja aloittaa alusta, mutta alkaa uudelleenkäynnistyessään heti uudestaan päivittämään ja päättyy samaan hommaan. Pistin asiasta tukeen sähköpostia. Nettiä selaamalla löysin tietoa että voi johtua löystyneistä liittimistä.
     

Share This Page