PS3:nen ei tunnista enää ulkoista kiintolevyä..?

Discussion in 'PS3' started by gigaboss, Nov 17, 2008.

  1. gigaboss

    gigaboss Member

    Joined:
    Dec 9, 2004
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli ongelma on seuraavanlainen otsikon mukaan.

    Ostaessani pleikkarin ja sitä testatessani kävi ilmi että myös suuremmat usb:llä kytkettävät ulkoiset kiintolevyt toimii moitteettomasti. Kyseinen kiintolevy on LACIE 160Gt 2,5" ulkoinen asema

    Olen omistanut kyseisen pleikkarin jo noin puoli vuotta mutta välissä oli tauko milloin en kiintolevyä kytkenyt pleikkariin ja nyttemmin tässä 3 viikon kokeilun jälkeen en vieläkään saa toimimaan kiintolevyä koska pleikkari ei suostu tunnistamaan ollenkaan laitetta. Virta kyllä tulee laitteeseen, koska merkkivalo palaa.

    Pleikkarin olen päivittänyt säännöllisesti. Mutta olisiko päivitysten mukana poistunut isojen massamuistilaitteiden tuki-ajurit.

    Kiintolevy toimii moitteettomasti kyllä tietokoneessa.

    vaihtoehtoja mitä olen miettinyt jotka ehkä voisivat auttaa:

    - PS3:sen formatointi kokonaan "alkuperäiseksi" ja pelitiedostojen varmuuskopiointi?
    - Oletusasetuksien palautus?
    - Kiintolevyn alustus puhtaaksi jos laitteen tyyppi on väärä? (esim. FAT)
    - Hommata isompi sisäinen kiintolevy niin ei tila lopu kesken.
     
  2. Tonza133

    Tonza133 Regular member

    Joined:
    Dec 22, 2007
    Messages:
    115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Suosittenlen ensin yrittämään formatoida levyn tietokoneen avulla. itsellänikään ei ulkoinen kovo toiminut, kun oli alustettu windowsin formaattiin.
     
  3. Ament

    Ament Member

    Joined:
    Mar 27, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    PS3 ei tunnista NTFS tiedostojärjestelmään alustettuja kovoja. Jos sun kovalevy on formatoitu näin niin ainoa ratkaisu on palauttaa se takaisin FAT:iksi.

    Tämä toimenpide taas ei ole ihan yksinkertainen homma jos kyseessä on isompi kovalevy. Törmäsin samaan ongelmaan itsekin ja sain pienen vääntämisen jälkeen formatoitua 250gb Lacien takaisin NTFS->FAT.

    Voin auttaa asiassa eteenpäin jos tarvitset apua.
     
  4. gigaboss

    gigaboss Member

    Joined:
    Dec 9, 2004
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    kiitos vastauksista.

    Tässä tarkistin vielä tietokoneella että mikä kiintolevyn tiedostomuoto on ja se on FAT32. luulisi kyllä että se toimii pleikkarilla mutta ei kuitenkaan toimi. kiintolevyllä on kuitenki tavaraa enemmän kuin tietokoneelleni mahtuu ja siitä syystä en mielellään formatoi sitä. pitää kai keksiä joku keino minne tyhjentää kiintolevy ja sitten formatoda se.
     
  5. Ament

    Ament Member

    Joined:
    Mar 27, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeilepa vielä pelata PS3:sen Media Server asetuksen kanssa (Settings -> Media Server Connection). Laita päälle/pois ja kokeile molemmilla asetuksilla. Mulla tuo kyseinen optio aiheutti kummallisia juttuja aikoinaan.

    Muuten nostan kyllä kädet ilmaan ongelman kanssa.
     

Share This Page