PS3 optisella kaapelilla ääniongelma.

Discussion in 'PS3' started by Peanut77, Dec 29, 2007.

  1. Peanut77

    Peanut77 Member

    Joined:
    Apr 28, 2006
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei,

    Ostin tuossa PS3 konsolin ja liitin sen optisella kaapelilla kotiteatterivahvistimeen Harman Kardon AVR 230. Äänet kuuluu hyvin dvd-elokuvissa saa käyttöön dolby digitaalin ja dts äänet. Mutta ongelmana tulee sitten kun katsoo blue-ray elokuvia niin niistä ei tule ääni kuin stereona. Kun olin lukevina nuista elokuvien takakansista, että niissä olisi dolby digital mutta ei tule 5.1 äänet. Eikö PS3 osaa muuntaa blue-ray elokuvissa olevia ääniraitoja True HD ym. esim. dolby digital 5.1 tai dts? Vai olenko minä nyt ihan hakoteillä? Olen käynyt muuntamassa konsolinasetuksista, että ääni tulee optisesta ulostulosta ja lisännyt sinne dts ja dolby digital kohtiin ruksit.
     
  2. KingSpy

    KingSpy Regular member

    Joined:
    Dec 30, 2007
    Messages:
    107
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Käyppä kokeilemassa tuolta PS3:n BD/DVD asetuksista. Siellä näyttäs olevan jotain ääni asetuksia. Kokeile vaihtaa se "BD ääniulostulon formaatti(optinendigitaali)"Linear PCM:stä Bitstreamiksi. En oo varma toimiiko kun en itse katso Bluray leffoja,mutta voihan sitä aina kokeilla.
     
  3. creativeb

    creativeb Regular member

    Joined:
    May 5, 2007
    Messages:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei sitä tarvitse bitstreamiksi muuttaa. Laitat vaan raksin kaikkiin kohtiin siellä ääniasetuksissa niin se pelaa. Koska vahvistin tuskin tukee TrueHD dtsHD ääniä on se mentävä PCM muodossa joten rasti vaan kaikkiin ja pelaa..
     
  4. Peanut77

    Peanut77 Member

    Joined:
    Apr 28, 2006
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksista.

    Muutin BD äänen ulostulon Bitstreamiksi ja nyt äänet toimii oikein. Ja nyt ei kun jatkamaan Bluray-leffojen katselua =).
     

Share This Page