PS3 & Sony DAV-DZ260 kotiteatteri

Discussion in 'PS3' started by arzi1985, Mar 14, 2009.

  1. arzi1985

    arzi1985 Member

    Joined:
    Apr 30, 2007
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ostin juuri edellämainitun kotiteatteri paketin ja nyt ongelmani koskee pleikan kytkemistä soittimeen optisella kaapelilla. Eli miten saan parhaan mahdollisen ilon irti BluRay leffojen monikanava äänistä, kun pleikkari on kytketty soittimen optiseen liitäntään?
    Tällä hetkellä laitteet ovat onnistuneesti kytketty, mutta keskikaiutin ei toista ääniä. Soittimen valikosta kun saa valittua käytössä olevan dekooderi tilan, enkä oikeen tiedä mitä pitäsi käyttää. Onko muilla vastaavaa soitinta käytössä tai muuten varmaa tietoa kytkennöistä?
     
  2. allpro

    allpro Member

    Joined:
    Oct 23, 2003
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Vastaava kotiteatteri on ollut käytössä kolmisen viikkoa.
    Hintalaatu -suhteeseen olen ollut erittäin tyytyväinen, toimii Sonyn Bravia telkkujen kanssa täydellisesti yhteen.

    Kotiteatterin valikoista löytyy muistaakseni 6 eri äänitilaa, jolla ääntä käsitellään tai syötetään ulos alkuperäisessä muodossaan.
    Nopein keino on painaa 'system menu' -näppäintä kaukkarissa, sitten enter ja valitse ylä/alanuolinäppäimillä haluamansa äänitilan ja enter.

    Tuota symtem menu näppäintä tartee melkein kaikkein eniten, koska musiikin osalta kannattaa käyttää vain pääkaiuttimia (+taka), jos tykkää kuunnella surround toistona. Keskikajari mukaan tv:n ja elokuvien ja pleikkapelien kanssa.

    Laitteen manuaalissa on erittäin hyvin kerrottu äänitilojen erot ja käyttökohteet. Suomenkielisen manuaalin löydät http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?site=odw_fi_FI#m=DAV-DZ260
     
  3. SeittiMan

    SeittiMan Member

    Joined:
    Feb 22, 2008
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itse ostin hetkonen sitten sonyn HT-IS100 kotiteatteripaketin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, aivan mahtavat soundit, kajarit golfpallon kokoiset ja subbari sopivan jämäkkä :) itse vien äänet pleikasta HDMI:n kautta, näin saan Blu-Raysta irti DTS Master Audio HD:n sekä Dolby Digital TrueHD:n, optisella kaapelilla ei riitä enää kaista siihen touhuun. DTS HD sekä TRUEHD:ssa on meinaan uskomaton ero vanhoihin DTS ja Dolby Digital 5.1, kun kerran kuulee eron niin ei enää halua siirtyä vanhaan.

    Clas Ohlsonilta saa hyviä HDMI-piuhoja halvalla, suosittelen
     

Share This Page