PS3 + USB + leffa tekstien kanssa = mahdoton yhtälö

Discussion in 'PS3' started by Tezza666, Nov 28, 2010.

  1. Tezza666

    Tezza666 Member

    Joined:
    Dec 6, 2005
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olen useasti törkkinyt USBia PS3:seen, mutten ole koskaan saanut sitä toimimaan. Tänään kymmeniä keskusteluja selattuani opein sentään miten ne kuvat ja musiikkitiedostot saa näkymään. Kuitenkaan en edelleenkään saa leffatiedostoja toimimaan pleikkarissa.

    Koitin tälläistä ohjetta; LINKKI. Siellä näkyykin meikäläisenkin vastaus, eli ei toiminut. Leffatiedosto on muotoa mkv ja tekstit onkin jo srt -tiedostona.

    Löytyisikö mistään suomenkielistä järkevää ohjetta, milleen sais leffan ja tekstit pelittämään pleikassa, vai tyydynkö vain katsomaan tältä tietokoneen mininäytöltä? Kyllä googlesta löytyy kymmeniä keskusteluja, mutta niitä on tosi hankala lukea, koska ihmiset on ammattilaisia koneiden pelaamisen kanssa ja noitakin keinoja ilmeisemmin löyty, muttei kukaan ole kasannut järkevää ohjetta, joka löytyisi yhdestä paikasta. (Paitsi tuo yksi, joka ei ainakaan minulla toimi. Johtuuko tästä windows 7:sta?)

    Koitin myös Yamb -ohjelmaa, ensimmäinen muunto onnistui, mutta tiedosto ei ilmeisemmin toiminut. Seuraavassa muunnossa ohjelma valittikin jo ettei taas onnaakkaan.
     
  2. Figma

    Figma Regular member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    313
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Edit: oliki väärä muoto, sitte en tiedä jos toi afterdawnin ohje ei toimi.
     
    Last edited: Nov 28, 2010
  3. Tezza666

    Tezza666 Member

    Joined:
    Dec 6, 2005
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Juu tuotakin ohjelmaa kokeilin, muttei juu toiminut pleikassa. En huomannutkaan sanoa.

    Olisiko jotenkin mahdollista saada nuo muutettua johonkin tiedostomuotoon, jota pleikka ymmärtäisi ja sitten vaikka polttaisi tekstit kiinni?

    Onnistuin löytämään [tälläisen töpön.
     
    Last edited: Nov 29, 2010
  4. paalu

    paalu Member

    Joined:
    Feb 13, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeile tehdä tikulle kansio, jonka nimi on VIDEO (huom isot kirjaimet). Kopioi leffa sinne kansioon ja sit pitäisi PS:n se löytää.
     
  5. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Joined:
    Apr 3, 2006
    Messages:
    1,312
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kyseessä on .mkv tiedosto jota ei PS3:lla voida toistaa ilman että se muutetaan toiseen muotoon.

    Itse olen käyttänyt tuota mkvToVob ohjelmaa ihan menestyksekkäästi(windows vista) tekstitysten kera.

    Tuo ilmoittamasi errori tuossa toisessa threadissa viittaisi siihen että materiaalissa voisi olla se vika. Testaa jollain muulla videolla ja katso tuleeko samaa erroria.

    Tuossa AVIAddXSubs ohjelmassa olen huomannut että tiedostojen nimissä ei saa olla pisteitä jne. Tuota softaahan käytetään tekstitysten liittämiseen AVI tiedostoihin.
     
    Last edited: Nov 29, 2010
  6. Tezza666

    Tezza666 Member

    Joined:
    Dec 6, 2005
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Koitin tuota mkvToVob ohjelmaa myös toiseen mkv tiedostoon, mutta se herjasi samaa. Tiedostot pitäisi kyllä olla ihan toimivia tai ainakin VLC media player pyörittää niitä ihan normaalisti.

    Tajusin itse vasta jälkeen, että tuo AVIAddXSubs on tosiaan AVI tiedostoihin. Koitin ihan piruuttani pyöräyttää yhden AVI leffan sen kautta ja sitten homma luonasi. Tekstit näkyy, kun katsoo VLC media playerilla, muttei pleikassa. Ei auta vaikka painaisi kolmiota ja yrittäisi valita tekstivaihtoehtoja, pleikka väittää ettei sellaisia ole. Vaihdoin asetuksista oletustekstityskieleksi suomen, muttei se siltikään pelannut.

    No, ainakin olen jo oppinut toistamaan jotain videotiedostoa pleikassa, vaikkei tekstit siinäkään pelitä.
     

Share This Page