Tervehdys, Verkkokaupasta tuli tilattua tuollainen PSP paketti joka ei käytännössä sisällä juurikaan muuta ihmeellistä kuin gigaisen muistikortin. Eli ilmeisesti tässä on 2.60 firmis? Millaisiakohan kiinalaisia temppuja vaatisi että tuon saisi downgradettua 1.50:aan että saisi homebrewit pyörimään jne? Vai onko peli menetetty? En näistä PSP:n eri termeistä juurikaan vielä tajua joten olkaa helliä jos tuolla on tuolla tekstissä ilmenee jotain käsittämätöntä sontaa =)
Itse itselleni vastaten koska täällä ei näemmä ole mahdollista omia viestejään editoida, tai sitten olen todella puusilmä. Eli käyttiksenäni toimii Linux, aiheutuuko tästä jotain mystisiä ongelmia?
Kai saat jonkun windows emulaattorin avulla ajettua .exe tiedostoja? Google auttaa paljon. On olemassa jotain "easy downgradereita" jotka alentavat PSP:si version 1.5:teen .exe tiedoston käynnistämisellä. PSP luultavasti toimii usb laitteen tavoin linuxissakin, minulla ei ole kokemuksia siitä.
Joo no en noihin windoze emulaattoreihin ole tulleeks koskeneeksi vielä tähän päivään mennessä. Ja olenko aivan hukassa kun olen käsittänyt että tuo uusin downgrade vaatisi GTA:Vice City vai mikä olikaan pelin?! Kai linuxillekin sentään löytyy jonkinlainen leffakonvertteri että saisi edes videoita tolla katella jos siitä nyt ei sitten ihan heti muuhun olisikaan =)
Vastailen tässä itselleni =P Niin, huomenna pitäisi hakea toi paketti ja olen hieman hädässä kun en tiedä saako sitä millään keinolla tosiaan downgradettua niin että devhook etc skulais? Mitään varmaa tietoa tästä kellään, arvostaisin suuresti!
Hei apua nyt pikaisesti, kiitos.. Mulla on toi masiina tossa nyt, mutta enhän tee sillä yhtikäs mitään. Linuxille en löydä ainoatakaan softaa tai mitään jolla saisin edes videopätkiä siirretyä tuohon muistille, firmin on 2.01 joten sitä lienee turha koittaa downgradeta jnejne.. Ja sitten en tajua edes miten noi hakemistorakenteet pitäisi mennä, eli mihin ihmeeseen mitäkin pitää laittaa, huhhu =P
Jaa ei ole Edit mahdollisuutta? Nappi on ton näkönen: Ja nettihän on pullollaan ohjetta PSP:n käyttöön. Tuon 2.01 saa takas 1.50 ku eka päivittää 2.50 tai 2.60 ja siitä alaspäin 1.50. Tuolta vaikka voi alottaa PSP:n käytön opettelun ja ohjeiden ettimisen: http://www.tdubel.com/psp/Etusivu http://www.consoleforums.net/forumdisplay.php?f=60 Ja tuohon linux hommaan, ei kai mitään muuta eroa win puoleen käytössä kuin tuo "easy" homma ei sillä pyöri kuin tosiaan noilla emulaattori härpäkkeillä. Mutta pitäsi ilmankin onnistua, kato noita linkkejä, niissä on hyviä ohjeita firmwaren laskuun ja homebrew ohjelmien käyttämiseen.
Kylläjoo, noita antamiasia linkkejä olenkin koittanut jo opiskella. Mutta olenko käsittänyt väärin että jos nyt upgradean tän 2.01:n vaikka johonkin 2.50:aan, niin siinä vaiheessa pitää etsiä jostain käsiinsä vanha GTA Liberte City että se homma onnistuu ? Koko päivän koittanu saada linuxilla jotain videoita käännyttyä PSP:n mentävään muotoon mutta ei mitään toivoa. Muuten laite kyllä tunnistuu hienosti usb:n kautta jne.. Melkoista taistelua.
NYT mulla alkaa leikkaa kiinni, siis mitä ihmettä, jos mulla on esim seuraavat fileet seuraavissa hakemistoissa ja muistikortilla : shck@hoax:~/Dwn$ ls /media/PSP/PSP/MP_ROOT/100MNV01/ M4V18113.MP4 M4V18123.MP4 M4V18125.MP4 M4V18132.MP4 M4V18133.MP4 Niin miksi niitä ei näy tossa masiinassa ollenkaan? Ja siis toi /media/PSP/ on vain mount-pointti eli PSP/MP_ROOT/100MNV01/ on se varsinainen hakemisto. Ja JOS joku jaksais vääntää vaikka rautalangasta lyhyen vastauksen mulle että onko tää päivitettävissä, ja tarvitseeko siihen sitä jotani Vice City peliä, niin arvostaisin. Sori että olen samaa kysymystä spammannut jo varmaan kymmenesti mutta kukaan ei joko tiedä/jaksa vastata.. Ikävää tämmönen toiminta ku nyt toi koko laite lojuu ihan tyhjänpanttina kun mitään videoitakaan en saa edes convertoitua linuxilla .MP4 muotoon, niin ajattelin jos noi pari traileria olis lämmittäny sydäntä mutta paskanmarjat nekään toimi.. yyh =(
Linuxille löytyy kyllä ohjelmia, joilla saa convertoitua videon mp4 muotoon. Muun muassa FFmpeg on yksi tällainen ohjelma, joka toimii konsolissa ja vaatii aikas paljon säätämistä. Mutta sillä pitäs onnistua. Toinen on, että asennat VMWare ohjelman linuxiin ja asennat sen avulla win xp:n. Toimii parilla kaverilla loistavasti. Itselläni XP asennettuna samalle koneelle Ubuntun kanssa toiselle osiolle. Winin kautta hoidan omaa psp:täni
Eli toi sun 2.01 on eka päivitettävä 2.5 tai 2.6 versioon ja siitä eteenpäin ohje löytyy tuolta (jos siis 1.5 versiota ja homebrew mahdollisuutta haet): http://www.tdubel.com/psp/Firmwaren_alentaminen_2.50-_tai_2.60-versiosta_1.50:een Jos taas haluat päivittää viimeisimpään versioon ni sehän onnistuu kyllä käsittääkseni ihan pelien mukana tulevilla päivityksillä riippumatta siitä mikä versio sinulla on. Tuo firmiksen alentaminen vaan on tarkempaa puuhaa mistä toimii ja miten. ja tuohon alentamiseen tarvitset tuon GTA:LCS pelin vanhemman version kuten tuolla linkissä sanotaan. Lue se ennenkun alat tekemään mitään. Videoita linuxilla mp4 muotoon voi käännellä näköjään myös tuolla, itse en ole tastannut mutta uskoisin olevan ihan toimiva ja gui:kin näyttää löytyvän eli ei tarvii konsolissa kikkailla: http://pspvc.sourceforge.net
Olkoon tämä toivottqavasti viimeinen viestini, eli oliko kellään tietoa siitä miksi ne muistikortilla olevat trailer ja muut videoclipit EI toimi, laite ilmoittaaa että siellä ei moisia olekaan vaikka koneelta katsottaessa siellähän ne seisoo :O Muokataan nyt vielä tätä viestiä, eli oon koittanu noita videoita laittaa niille (ilmeisesti) kuuluviin hakemistoihin, vaan PSP sanoo etti eip oo videoita vaikka lähes 600megaa niitä siellä mäyttäis olevan. Mihin hakemistoihin noi kummajaiset siis kuuluu pistää ja mitä niille pitää tehdä että ne saa toimimaan, rupee olemaan huuto.net:iin ilmoituksen teko hyvin hyvin lähellä kun tässä laitteessa ei oo toiminut vielä ensimmäinenkään asia. (Okei, demolevy toimi...) [Edit: Vittu mä oon kone, sain ne trailerit ja leffat pyörii - olin jostain syystä järkeillyt pistää sen hakemiston jonka alle ne tulee sinne PSP hakemiston alle enkä juureen kuten kuuluisi.. Huoh.. Homebrew pelleilyä en jaksa alkaa enää edes yrittämään, vaikuttaa senverran mystiseltä toiminnalta - ja tuskin edes löytäisin mistään tarpeeksi vanhaa GTA: Vice Cityä. Eli jos jollain on myydä kohtuuedulliseen hintaan tarpeettomana jotain PSP pelejä niin saa tarjota.]