Joo elikkä pudotin eilen Slimini akun lattialle ja nyt kun lataan sitä, kuuluu akusta outoa "vinkunaa". Että mahtaako olla ihan turvallista käyttää sitä vielä... Ei tuo uuden aidon Sonyn akun osto oikeen kiinnosta kun on vasta tuokin vuoden ollut käytössä...
En halua pelotella, mutta itse olisin kyllä huolestunut, jos joku litium-akkuni vinkuisi. Litium nyt kuitenkin tiedetään erittäin herkäksi reagoimaan ilman (hapen) kanssa ja ns. ehjiäkin akkuja tiedetään "räjähdelleen". En ainakaan uskaltaisi jättää vinkuvaa akkua valvomatta tilaan, jossa on jotain syttyvää materiaalia.
No jaa... Ei tunnu enää vinkuvan. Tänään latasin akun ja vinkunaa ei kuulunut enää. Enkä ole mitään erilaista huomannut kun olen käyttänyt sitä. Joten en nyt ihan heti kauppaan ryntää...
Jep. Olen jo yhden slimin akun onnistunut hajottamaan kun yritin tossa pari vuotta sitten tehdä Pandoraa, tuli jotain ihme savua akusta... No otin akun, vein sen ulos ja heitin roskikseen, ei ainakaan onneksi syttyny palamaan tai mitään.