Mulla on AE900E liitettynä radeon9800Pro näytönohjaimeen hdmi-dvid kaapelilla. Kun käynnistän jonkun pelin niin signaali häviää tykiltä kokonaan, eli käsittääkseni pelit muuttavat näyttöresoluution muuksi kuin tykin tukemaksi. PowerStripillä olen koittanut saada asiaa ratkemaan, mutta tuloksetta. itselläni käytössä 720p (1280x720 @ 60Hz ) ja kaikki näkyy ja toimii oikein hyvin, paitsi pelit. Onkohan joku tietävä saanut pelit näkyviin kyseisellä tykillä tai muuten tietää mistä on kyse, kun on omat vähäiset ideat käytetty?
Yksi tapa on ajaa pelejä ikkunassa, tosin kyllä luulisi että 640x480 resoluutio toimisi tykillä (oletus resoluutio monessa pelissä). Olettaen tietenkin ettet ole yliajanut esim. virkistystaajuuttaa dxdiag:illa tai sitten näytönohjaimen säätöpaneelin kanssa.
Noniin, nyt löytyi ehkä jotain... Paitsi etten itse osaa kyllä tulkita asiaa, mutta laitoin tuolta dxdiag:sta näyttö välilehdeltä nuo "testaa DirectDraw" ja "testaa Direct3D". DirectDraw:n kaikki pallukka ja laatikko testit näkyivät, mutta Direct3D:n tuo viimeinen "direct3D 9-testitulokset" kohdalla teki saman että tykki menetti signaalin. Se antoi virheilmoituksen raporttiin että; direct3D 9-testitulokset: Virhe vaiheessa 32 (Direct3D-pinnanmuodostuksen käyttäjävahvistus):HRESULT = 0x00000000(virhekoodi)... Jees, en tiedä auttoiko yhtään, mutta minulta meni nyt yli hilseen pahasti Sanooko "agent_007":lle mitään moinen ? Tosiaan en ole saanut millään resolla näkyviin pelejä!Mutta olen joo kokeillut joitain pelejää onnistuneesti ikkuna moodissa, ei oikein tyydyttänyt ratkaisu. En usko kuitenkaan etteikö pelejä voisi saada tohon screenille normaalisti pyörimään, ei voi olla niin etteikö saisi, uskon ennemmin että itse olen niin "käsi" etten vain tajua miten
Tuolla DXdiag:in vikalla välilehdellä on Override... kohta jonne voi tuon 60 Hz virkistystaajuuden lyödä ja kokeilla vaikuttaako se. Parempi voi tietenkin olla laittaa se ATI:n asetuksiin http://www.ati.com/products/catalyst/top10-6.html koska tällöin se toimii myös OpenGL pelien kanssa.
alburnus ei kai ole ajuri onkelma itellä tää uusin Ati catalyst ei toi Optoma 72i DLP tykin kanssa (vaikka pelit toi TFT ruudulla) mutta kesä julkaisu ajuri pelittää tykki sekä TFT näyttö täysin hyvin mutta joo kyllä toi 9800pro toi tykkien kanssa kun mulla oli joskus 9700pro ja sekin toi silloisen tykin kanssa
Noniin, ongelma ratkaistu!!! Nyt otettiin testipenkkiin kasa pelejä ja TFT-näyttö.TFT:llä päästiin muokkaamaan pelien asetuksia ja resoluutioita. Havaittiin että pelit jotka tukivat laajakuva resoluutioita toimivat tuon HDMI-liitännän kautta. Mutta niitä pelejä oli harvassa. Eli tykki ei siis tukenut tosiaan pelien asettamaa resoluutiota ja menetti näin ollen signaalin HDMI-kaapelilla. Kokeiltuani VGA-kaapelilla pelejä, kaikki tuli näkyviin!!! Mitään ongelmaa ei siis koskaan ollutkaan, vaan sama legendaarinen juttu, otetaan ensin ne käyttöohjeet esiin, luetaan ne ajatuksella ja sitten säädetään... Tuolta( sivu:42 )voi kiinnostuneet katsoa mitä resoluutioita mikäkin liitäntä tukee PT-AE900E:ssa, jos jollain samaa ongelmaa. http://www.ivojo.co.uk/instruction_books/panasonic-pt-ae900e.pdf Suur kiitos avusta ja sain sen Direct3D testin ainakin menemään läpi sillä virkistystaajuuden pakottamisella "agent007" vihjasun johdosta!! "Sokar80":lle; Ajurit ovat uusimmat, ei ollut tälläkertaa niistä kiinni. Nyt siis voin aloittaa peli naaaatiskelun 73" wide-screeniltä... PS.jotta kaikki ei olisi liian hyvin tämän jälkeen, niin koneen käynnistyessä ei näy VGA-kaapelillakaan bootti ruutua mistä pääsee biossiin. Kuva tulee näkyviin vasta kun windows alottaa lataamisensa...Tällä ei nyt niin väliä, ennen kuin wintoosa kaatuu
toi sun [bold]Panasonic PT-AE900E[/bold] LCD tykki on hyvä (vaikka en pidä lcd tykeistä) niin miks sulla on toi valkokangas kun yleinen koko on 100" tai laajukuvalle 92" tosin myydään niitä joka sentille jos haluaa itellä on 120" valkokangas (kato linkki) http://i100.photobucket.com/albums/m8/Sokar_80/PCpeliCSS.jpg itellä tykki etsii noin 10sec singaalia joten kokeile vain painaa "bios" nappia se voi tullu kun kuva vakintuu tai sitten ei
Tuo koneen käynnistyksen näkymättömyys tykeille/LCD näytöillä on kohtuullisen yleistä (siis että no signal tai vastaavaa lukee), kyseessä on taas tuo virkistystaajuus/resoluutio ja toivottavasti toisessa liitännässä toimii BIOS myös.