En saanut juurikaan apuja noista vanhoista ketjuista, koska en ymmärtänyt vitun vertaa asetuksien päälle. Ongelma: Kaupasta uutena ostetuista dvd:istä kaikki muut, paitsi puhe ääni ei kuulu. Kodekeista ei ole kiinni. K-lite on, VLC:tä yleensä käyttelen mutta ei kun ei. Mulla on 5.1 kaiuttimet jotka oon yhdistäny adapteriin jotka muuttaa ne niin että mulla on kaikki kaiuttimet jatkuvasti käytössä. Joten mikä vittu tässä nyt on. Jos kyse on noista asetuksista, niin osaako joku addicti heittää jonkun linkin vanhoille keskuteluille jossa ohjeet tai vastaavaa.
Sun 5.1 kaijuttimet ei toimi oikein, koska elokuvien 5.1 ääniraidoissa puhe ääni tulee keskikaijuttimesta ja kun ne on väärin kytketty/asetukset väärin niin koneesi ei osaa jakaa ääntä keskikaijuttimelle, josta puheääni kuuluisi. Voisit kertoa miten kaijuttimet on kytketty koneeseen, niin olisi helpompi auttaa? Ja mitkä kaijuttimet ja vahvistin tai kajari setti? Sellaista voisit myös koittaa, että valitset dvd:tä katsoessa ääniraidaksi 2.1. Silloin pitäisi kuulua puhekin.
Joo eli logiteching x-530 setti. Setin mukana tuli adapteri johon kaikki piuhat setistä laitaan kiinni, ellei halua surroundeja käyttöön. sitte siitä adapterista lähtee ihan tavallinen 2:1 rca piuha eli pun. valk. ja sittä sitte se mikä menee äänikorttiin kiinni. eli ne toimii iha normaalisti kun musiikkia kuuntelen ja muissa leffoissa ku noissa missä ilmeisesti on noi AC3 äänet? en ole varma. kiva jos voit auttaa
Minkäslainen äänikortti sulla on? Joku Emolevyyn integroitu vai? Ja onko sulla käytössä tuo adapteri? Jos on, niin täydellisiä 5.1 surroundeja et voi saadakaan, koska se normaali ulostulo johon se 3,5mm plugi laitetaan antaa ulos vain stereo ääntä. Eli kahta kanavaa. Ja silloin kuin katsot dvd:tä jossa on 5.1 ääniraita, niin kaikki äänet eivät kuulu, koska se ulostulo antaa vain kahta kanavaa (eikä viittä) ulos ja esim. keskikaijuttimesta tulevat puheäänet jäävät kuulumatta. Jos äänikortistasi löytyy ulostulot noille kolmelle johdolle, niin laita suoraan siihen kiinni ilman sitä adapteria. Ja vaihda ohjauspaneelista ääniasetuksista kaijuttimien malliksi 5.1. Lue ohjekirjasta 2-channel soundcard kohta jos sulla on kaksikanavainen äänikortti.
Mulla on 32Bittinen Sounblasterin kortti. Oli kyllä niin kallis ja hyvä kortti kuulemma että ei pitäs siitä olla kiinni okei, eli ymmärsinkö oikein että jos heitän 3 piuhaa tohon korttiin kiinni, äänet kuuluu surroundina tosta leffasta? jos en, saan kuuluu ne niin että vaihan sen 2.1 asetuksista?