Puheen erottaminen videosta

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by Van_Tupsu, Jun 3, 2009.

1. Van_Tupsu

Van_Tupsu Guest

Juu elikkäs on paljon keskusteluja ja ohjeita netti pullollaan millä erotetaan yleinen ääniraita videosta, mutta onko olemassa ohjelmaa millä pystyisi erottamaan pelkän puheen videosta?

Tarvitsisin nimittäin jonkinlaista ohjelmaa millä saisi jalkapalloottelun (tai muun urheilutapahtuman) selostuksen pois, mutta silti taustahäly ja kentäntapahtumat edelleen kuuluviin.

2. Jurmu

Jurmu Member

Trophy Points:
    16
    Ei onnistu, mahdotonta.
    Sama asia kuin jos yrität erottaa pelkän laulajan äänen musiikista
    sekään ei onnistu eikä onnistu sekään jos keität nakkikeittoa
    ja lisäät kattilaan suolaa mutta sitten haluat sen suolan siitä keitosta pois.Se suola on lionnut siihen keittoon joka paikkaan jota on mahdotonta saada pois.

Toisaalta tässä tapauksessa on tuo selostus on helppo poistaa,
    leikkaat sen yksinkertaisesti pois ja kopioit siihen tilalle sitä yleistä hälinää niin että alkuperäinen pituus säilyy.

3. Van_Tupsu

Van_Tupsu Guest

Juu no sehän olisi ihan hyvä jos onnistuisi niinkin helposti.

Mutta millasella ohjelmalla tätä pitäisi sitten ruveta vääntämään? Ja kuinka työlläs prosessi se kaikenkaikkiaan on, lähinnä että jos siinä joutuu sekuntti kerrallaan menemään puolentoista tunnin jalkapallo ottelun läpi niin tulee äitiä ikävä.

4. Jurmu

Jurmu Member

Trophy Points:
    16
    Tarvitset jonkin videoeditointiohjelman jolla tuo hoituu helpoiten. Itse olen käyttänyt Vegas Movie Studio Platinum ohjelmaa johon olen ollut tyytyväinen ja jolla tuommoinen tapaus onnistuu helposti.

Prosessi ei ole mitenkään erikoisen hankala, taitaa mennä enempi yksitoikkoisen puolelle siinä kun joutuu kuuntelemaan koko ottelun ja aina selostuksen alkaessa pysäyttämään ja leikkaamaan kohdan pois ja sen tilalle kopioimaan hälinää tilalle.

Share This Page