Moikka. Itselläni on melko uusi puhelin: Samsung Galaxy A15 5g. Kysymys on etten saa varmistuskoodeja puhelimeni viestintään. Äskeinen latasin lidl sovellutuksen ja rekisteröidyin sinne. Sieltä lähetettiin puhelimeeni tuo koodi, mikä olisi pitänyt kirjoittaa tuohon lidl laatikkoon. En vaan sitä saa l. en saa viestiä jossa on tuo koodi on kirjoitettu. Toinen samanlainen on klarna. Siinä on tilanne etten saa sieltä lähetettyä koodeja puhelimeeni. Tuntuu, että tämä on ongelma puhelimessani. Siis näitten koodien ilmoitusten saaminen puhelimeeni. Olen käynyt tarkastamassa sekä klarnan sovelluksen että Lillin sovellutuksen puhelimen asetuksista ja kummankin sovelluksen asetuksissa ilmoitukset on sallittu. Osaako joku antaa ohjeita ?
Ensin pitää varmistaa, että olet antanut sovellukseen oikean numeron, joko etunollalla tai ilman. Tarkista kohta, johon numeron olet laittanut. Jos siinä on kansallisuus valinta, esim. suomen lippu, pitää numerosta jättää etunolla pois. Monet sovellukset pyytävät numeroa, johon vahvistuskoodi lähetetään.
Tuo tiedän. Olen yrittänyt +358 sitten 0 pois ja numeroni perään tai sitten numeroni täydellisenä ilman tuota +358 etuliitettä. Ei vaan toimi. Kuitenkin sähköpostiin tulevat koodit. Esim klarna pyytää aluksi sähköpostia, johon he lähettävät koodit.Ne koodit tulevat heidän varmistuslaatikkoon sen jälkeen tulee uusi laatikko johon pitää syöttää puhelinnumero. He lähettävät koodit puhelimeen, jota en löydä. Ne eivät tule puhelimeen, vaikka he viestissä sanovat että koodit on lähetetty puhelimeeni.
Juuri noita mainitsemiasi toimijoita (Lidl ja Klarna) en tunne, (paitsi tietenkin nimeltä,) mutta nuo varmistuskoodithan tulevat puhelimeen tekstiviestinä, joten juuri muuta selitystä ei tule mieleen. kuin että numero on kirjattu kyseiseen palveluun jotenkin väärin. Tosin käyttämissäni palveluissa varmistuskoodi lähetetään vain jompaankumpaan, yleensä puhelimeen, jos numero on annettu. Edit. Tietysti jos palvelu haluaa varmistaa, että annettu numero on oikea, viesti lähetetään vain puhelimeen.
Kokeilin Klarnaa, sisään kirjaus menee seuraavasti: Klarna Maavalinta: Suomi Keksien valinta: Salli kaikki Vain pakolliset (valitsin) Mukauta Luo käyttäjätili tai Kirjaudu sisään. Valitsin kirjaudu sisään, koska olen käyttänyt tilin suomaa turvaa verkkokauppojen toimituksia varten 30pv maksuajalla. Puhelinnumero tai sähköposti Numeron malli: +358400xxxxxx Tulee 6-numeroinen vahvistuskoodi tekstiviestinä, jonka jälkeen näyttää: Maksut tai mahdollisen saldon, eli valmis Edit: Toimii muuten loistavasti, jos palauttaa tai peruttaa tilauksen, tulee Klarnalta tieto perutuksesta tai palautuksesta, eikä tarvitse antaa korttien numeroita ja sählätä palautuksen kanssa. Myyjä hoitaa Klarnan kanssa asian.
Moro, itellä aikoinaan samanlainen ongelma Telian kanssa. Syynä oli liittymään otettu esto tietyille puheluille ja viesteille, joka blokkasi myös Telian omatkin viestit.