Morjees! Olen tässä ihemetellyt uusia puhelimia, kun tarttis oma päivittää uudempaan, ja kiinnostukseni herätti tuo gps ominaisuus puhelimissa. Perus autotienavigointi ei minua niin kiinnosta, mutta vaelluskäyttö kylläkin. Nyt oliskin muutamia kysymyksiä liittyen kännyköiden gepsiin: -Onko kännykän gepsulla mahdollista piirtää kuljettua reittiä, ja siirtää se esim. tietokoneelle, johonkin karttaohjelmaa? (eivät kännykaupassa tienneet) -Jos reitin piirto ei ole mahdollist, niin onkos edes muutamien pisteiden merkkaaminen? -Onko kellään heittää hyvää softa esimerkkiä, josta löytys karttapohjia vaelluskäyttöön?? Esimerkkinä mainittakoon sonyericssonin C702, jossa karttapohjana googlemaps, joten vois kuvitella, että synkronointi läppärillekin onnistuu. Onkos muita malleja? -Onkos kellään kokemuksia puhelimen gps:stä vaelluskäytössä? Kiitos, jos vastasit edes yhteen kyssäriin! Mikko
Moi! Itse tiedän ainakin sen että nokian maps ohjelmalla ei pysty piirtämään omaan reittiään. Omia pisteitä toki pystyy merkkaamaan! Mutta sen verran mun täytyy kysyä, että jos meinaat olla metsässä pitempään niin oletko miettinyt akun kestoa?
Pidemmät ajat metsässä sekä akkujen riittävyyden olen ottanut huomioon. Kiitos silti muistutuksesta. Lähinnä haen ihan kokemuksia kännyn gps käytöstä, ja siitä mikä on niitten käyttökelpoisuus metsässä/kävellessä/housun taskussa. Sen verran olen kuullut/ymmärtänyt, että tuo reitin piirto taitaa olla ihan softasta kiinni. Eli ei kun netistä sopiva softa lataukseen, niin johan toimii. eikös vaan?
Hyvä! Itse en varmasti tiedä, mutta ihmettelisin suuresti jos näin ei olisi... Itselläni on positiivisia kokemuksia gepsin käytöstä kävelykäytössä. Puhelin pysyy hyvin reitillä, eikä sekoile. Käytössäni on siis nokia maps 2.0 sovellus, jossa on parannetut jalankulkijaominaisuudet. Kokolailla olen ollut tyytyväinen siihen. Sori et kirjotan tän viestin tässä vähän kiireessä.
Nokia Sports Tracker toimii ihan normaalina trackerinä, eli siitä saa tallennettua reitin normaalina .kml tiedostona. Se on ilmainen ja muistaakseni jokin karttapohja siihen on kehitteillä. Ilmainen. Itse olen käyttänyt SmartComGPS ohjelmaa, joka on toiminut moitteettomasti. Siihen saa laitettua minkä tahansa kartan, koska voit esimerkiksi skannata jonkin kartan ja kalibroida sen itse. Reittipisteitä voi tallentaa viikon vaikka 1kpl/s, koska muistikortille mahtuu niin käsittämättömät määrät pisteitä. Maksaa 40$. Garminilla on muistaakseni jotain ohjelmia myös. Nämä siis Nokian S60 puhelimiin. edit: typo