Miten asennan puppy-linuxin usb-tikulle ja onko se turvallista? Riittääkö 1Gb:n usb muisti? Tuleeko GRUB-bootloader?
Puppy ei ole minulle tuttu Linux -versio, mutta asensin itse Ubuntu 10.04 Netbook Remix Linux-version menestyksekkäästi ja helposti USB-tikun kautta tälle Acer Aspire One -miniläppärille, jolla tätäkin kirjoitan. Käytin 4GB USB-tikkua, mutten muista sen täyttöastetta. Kätevää, kun miniläppärissäni ei edes ole CD/DVD-asemaa. Rakensin USB-tikun Ubuntu-kitin käyttäen UNETBOOTIN-työkalua. Luulen, että sillä voi rakentaa boottaavan Puppyn siinä missä Ubuntunkin USB-tikulle. Ubuntun mukana tulee Grub loader (Ubuntu 10.04:ssa Grub 2) Yksityiskohtaiset ohjeet löytyvät suomenkielisestä UBUNTU-keskustelusta, hae vaikka tuolla käyttäjänimelläni "HifiTollo" taihakusanalla "NetBook Remix".
Siis puppy-linuxin voi asentaa niin, että sen voi bootata usbltä ja käyttää usb-tikulta, en vain ole ihan varma, että miten... EDIT: Siis tietääkseni puppy live-cd:llä voi tehdä bootattavan tikun, mut voishan tota Unetbootin:ia kokeilla EDIT2: Se sano jotain installing bootloader ni painoin cancel, ku en haluu bootloaderii vaan et laitan biosista et boottaa usb tikulta, ja jos haluun windowsiin ni bootta hdd:lta
Joo no sain sillä UNetBootin ohjelmalla toimimaan nytte, ku en saanu kunnolla poltettuu levylle imagee
Osaako kukaan sanoa, saako GMail tiliin luotua html sivuja, jotka näkyy kaikille? Että html-sivun käyttämät kuvat kansiossa tulee html-linkin kautta näkyviin. Löytyykö ohjetta jossain, miten tehdään? Onko luotettavan (säilyy jatkossa) hyvästä (ei mainoksia) ilmaisesta sivu-servu paikasta tietoa? Sais suomalaista ohjetta (halutulla layoutilla) jakoon. Helppoo ku heinän teko on Puppyn asennus usb-tikkuun. Ei tarvi unebootinia tms. iso-tiedoston koon verran syö usb-tikustakin (128MB tikusta alkaen), mutta isompaan voi sitten tallettaa tiedostoja, FATina ymmärtää ja näkyy winukassakin muistina. Muutamat asiat vois kuvallisena ohjeena neuvoo, kun jaksais ja olis julkaisu paikka.