Termos kaikille. Kevyttä tai raskaampaa jelppiä tarvittaisiin, kun omat taidot eivät riitä . Ongelma on, etten saa millään kombinaatiolla tallentavaa DVD:ni ottamaan kuin suhinaa vastaan. Minulla on Sony putkitv kahdella scartilla ja digiboxina Topfield 6000cot. Tallentava DVD on Panasonicin DMR-ES10 eli DVD-levyille tallentava vimpain. Analogisella puolella kaikki oli helppoa ja RW-levyt hyvässä käytössä. Mutta nyt! Tutkiskelin jo DigiTv:n sivustot ja täältäkin olen haeskellut vastauksia, mutta etsivä ei ole löytänyt . Aluksi koetin tuota neuvottua mallia DigiTv:n sivustolta missä on 2 scarttia ja boxi + VHS - ei onnistunut. Digiboxi laitettu samalle kanavalle kuin mitä tallenninkin ottaa vastaan. Myös tv. Tämä ovat varsin ylimalkaisen selitys mitä olen koettanut tehdä, mutta jos joku saa tästä tolkkua ja viitsii vastata, niin kiitän etukäteen. Tarvittava määrä scart-piuhoja löytyy, samoin kuin antennijohtojakin. Eli mahdollisuuksia on varsin monta. Boxi asentui heittämällä ja kuva telkkarista näkyy - no problem, mutta tämän DVD-tallentimen kanssa on ongelmia. Toisto on ok suoraan scrattia pitkin telkkariin, mutta nauhoitus onnahtaa nyt pahan kerran. Hjälp, pls
Siis siis.. Sinulla menee nyt boksin toisesta Scart-paikasta johto Televisioon ja toisessa boksin Scart-paikassa on kiinni DVD-soitin. Onko näin?
Itse olen kytkenyt appiukolleni näin: Boksin TV-Scart paikasta tallentavan DVD-soittimen DECODER scarttiin, DVD-soittimen TV-Scartista television ykkösscarttiin. Tällä kytkennällä ainakin hänellä toimii tallennus.
Voi olla että olen väärässä, mutta mun mielestäni kytkennän täytyy juurikin olla noin kuin "tolppis" kertoi! Eli: Mutta lisäisin tohon vielä yhden tärkeän seikan: DVD-tallennin pystyy tallentamaan vain ja ainostaan sitä kanavaa jota jota katselet, tietysti TV voi olla kiinni, mut digiboksin täytyy olla päällä haluamallasi kanavalla. Ja vielä tärkein juttu: DVD-tallentimeen nauhoitus kanavaksi pitää asettaa AV (voi olla joissain merkeissä eri, mut joka tapauksessa pitää nauhottaa scartin kautta digiboksilta tulevaa ohjelmaa!!!