Kertokaas mikä hitto tossa Quake 4:ssa mättää kun se lagii aivan tajuttomasti kaikilla servuilla. Oon pelannut Ruotsalaisilla, Norjalaisilla, Suomalaisilla ja vaikka millä servuilla niin aina se vaan lagaa. Oon koittanut ilman palomuuria ja kaikkea mutta ei auta, pingi pomppii 20-200 välillä kokoajan ja warppii hirveesti. Oon koittanut säätää niitä rate ja niitä juttuja mutta nekään ei tunnu vaikuttavan. Mulla on soneran 1MB laajakaista ja sillä kaikki muut pelit sujuu ongelmitta netissä kyllä.
Onkos taustalla mitään liikennettä? P2P? Pelailin viime jouluna sitä netissä 1/512, 2/512 ja 8/1 konnuilla. Pari paskaa servua löyty, mutta muuten rullas ongelmitta.
Asetukset peliin jolloin kaikki graafiset karkit on karsittu minimiin että peli pyörisi mahdollisimman hyvin.
jaajaa, noh mulla on low detail ja 1024x768, kaikki herkut on poissa päältä. Pyörittää tää mun kone kyllä ihan hyvin sen hihg detaililla ja varjoilla sun muilla, mutta en jaksa nettipelissä niitä pitää. Että tuoskin se tuostakaan johtuu...
http://ucguides.savagehelp.com/Quake4/Quake4Guide.htm Tuolla on kasa neuvoja miten saada Q4 toimimaan paremmin, niin fps kuin pingin puolella. Kannatta myös hakea 1.1 Beta patch jos et ole jo hakenut
Muistin juuri, ettei Norton internet security 2005 päästäny pelaa nettipeliä. Ja toi Zonealarm on kai vissiin toinen.. LISÄYS: Tosin mulla Norton päällä ei edes peli käynnistynyt.
Ainut mikä mulla on päällä pelatessa on windowsin palomuuri, mutta olen koittanut pelata ilman sitäkin. Oon kattonut noita netti conffeja tuolta sivuilta, mutta ei niillä tunnu olevan suurta vaikutusta. Ainakaan mulla ne lagipiikit ei meinaa loppua vaikka miten säätäisin ne. Beta 1.1 en osaa sanoa mitään, kun ei ole sitä vielä, kun toi RA4 ei toimi sillä patchilla ainakaan vielä...
Se o varmaa joku yleinen ongelma tossa q4 et se lagittaa.Ainakin itellä ja parilla muulla kaverilla samantapaisia ongelmia
Mistähän olet tuon keksinyt? Mulla on Norton IS 2005, eikä mitään ongelmia. Lisäät vaan Quake 4:n sinne sallittuihin ohjelmiin sille Nortonille niin siinä se. Yleensähän se kyllä kysyy sitä ihan itse kun käynnistää pelin ensimmäisen kerran.
Juu ei toiminut näinkään. Ei toiminut, vaikka asensin uudelleen, sekä pelin, että Nortonin. Norton 2006:n kanssa toimi kyllä ongelmitta, mutta siinä vaiheessa olin jo päättänyt heittää Norttonit mäkeen. ^_^
Mä nyt sain sitä lagia vähennettyä aika paljon kun päivitin näyttiksen ajurit. Mutta nyt ois vähän topicista sivuun tuleva kysymys. Eli onko mahdollista saada ne tekstit pois mitkä tulee joka rundin alussa? Ja sit semmonen, että miks toi mun näyttö on aina tosi kirkkaalla, kun lopetan Quake4:n pelaamisen. Se on sit vasta normaali kun käynnistän uudelleen...
Se Quake 4 ei varmaan palauta oikeita Gamma asetuksia takaisin, kun sen sammuttaa. http://www.esreality.com/?a=post&id=922583 tuolla asiasta valitettu ja jotain korjausehdotuksia (palautaa asetukset itse näytönohjaimen paneelista takaisin, käyttää r_gamma 1 ja r_brightness 1 enne lopettamista ja jne...).