Radeon 4870 ja äänet ja muita ongelmia

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by REDemptio, Jan 17, 2009.

1. REDemptio

REDemptio Member

Trophy Points:
    16
    Tuli sitten asepalvelus suoritettua ja taas olis aikaa pelaamiselle, mutta olen vähän ulkona näistä ympyröistä ja olis pari kysymystä. Tässä vähän runkoa koneelle:

Koppa: mATX kotelo, Cube, Silver, LED, window (http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CUBEWPXL?classid=4&groupid=17&subgroup=121)
    Prosu: Joku Phenom I tai II quad core
    Muisti: 2x2Gb 1066hz
    Näyttis: Radeon 4870 512Mt
    Poltin: Lg polttava blu-ray
    Emo: Näihin sopiva mATX emo (wlan tulisi löytyä)
    Kovo: 1Tb
    Näyttö: Samsung 24-26"

Voi kommentoida tuotakin.

Lisäks hankin jossain vaiheessa, kun rahaa löytyy, 2xGenelec 6010A:t, mut se ei tähän liity.

1: Tarkoitus olisi ostaa Radeon 4870 sarjan näyttis, mutta ainoana ongelmana on HDMI ja äänet. Jostain luin, että kaikissa Atin uudemmissa korteissa on äänipiiri, joten DVI-HDMI adapterin avulla saisi korttien DVI ulostulosta ääntä vahvarille. Pitääkö tämä paikkansa? Eli voin ostaa minkä tahansa 4870 sarjan kortin ja tämä toimii?

2: En oikeastaan tarvitse isoa koppaa ja olisi kätevää, jos se voisi olla tuossa pöydällä, kun satun omistamaan ison toimistopöydän. Onko tuo koppa toimiva ratkaisu? Eniten askarruttaa lämmöt ja meteli. Muita ehdotuksia?

3: Mites toi powerin laita? Mistä hitosta sitä voi tietää, kuinka paljon tehoa oikein pitäisi hankkia? Olen pohtinut tollasta 550W silent mallia.

4: Olen myös lukenut, että intelin prosut olis parempia. Onko tähän jotain järkeviä argumentteja? AMD:tä oon suosinu viimeiset kolme kasattua konetta.

5: Tarkoitus olisi laittaa koneeseen Vista, Me tai 98SE (kummalla toimisi varmemmin kaikki vanhat pelit?) ja Ubuntu 8.1. Ideana se, että Vistalla pelaan uusia pelejä, ME/98SE:llä vanhoja pelejä ja Linuxilla hoidan kaiken muun. Microsoftin tuotteilla tulee olemaan ikuinen banni internettiin tältä koneelta. Päivitykset haen käsin. Tässä suurin kysymysmerkki on asennusjäjestys. Eikö järkevin olis ME/98SE, Vista, Ubuntu?

6: Taustalta löytyy myös musta lammas eli Imac 24". Onko tästä nyt tulossa joku uusi versio, kun olen siitäkin jostain lukenu? Se olisi kätevä, kun on kaikki samassa paketissa ja nykyään siihen saa vielä wintoosankin.

Kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille!

2. Euphemos

Euphemos Regular member

Trophy Points:
    46
    En missään nimessä suosittele ahtamaan neliydinprosessoria sekä HD4870:ää tuommoisen piskuisen kopan sisuksiin. Tulee meinaa ihan järkyttäviä lämpöongelmia ja niistä seuraava tuulettimien meluhaitta.

Phenom II sen olla pitää, vanhemman sukupolven Phenomeihin päin ei voi edes sylkäistä. Koteloksi voit pistää ihan perinteisen Cooler Master CM690:n tai jos haluat jotain vähän näyttävämpää, niin joku noista NZXT:n tai Noxin ATX-kokoisista sivuikkunallisista lootista.

Näytöksi luonnollisesti LG Flatron W2600HP-BF.

1. Väite on oikea.
    2. Tuli jo käsitellyksi.
    3. Älä haksahda "silenteihin" ellei ole Cooler Master Silent Pro 500W. Muussa tapauksessa Corsair VX450W, Enermax Pro82+ 525W tai Zalman ZM600-HP.
    4. Eivät välttämättä enää Phenom II:n myötä ainakaan tuossa hintaluokassa. Voit siis ihan hyvin jatkaa AMD:n tukemista.
    5. 98SE tai ME eivät tule toimimaan tällä koneella, sillä sille ei ole piirisarjan ajureita. Tyydy siis vain emuloimaan vanhoja pelejä DOSBoxin avulla XP-ympäristössä.
    6. Imasee, ei sovellu pelikäyttöön.

Last edited: Jan 17, 2009

Share This Page