Ongelmani on seuraavanlainen. Minulla on atin 9200 näytönohjain. Otin TV-Outista kuvan televisioon täältä löytämilläni ohjeilla. Kaikki toimi ok kunnes yhtenä päivänä en saanut kuvaa enää ulos ja näytön lisäasetuksissa kohdassa näytöt kone väitti(väittää edelleen) tv:n kohdalla "ei kytketty". (juuri ennenkuin kuva katosi olin siirtänyt television toiselle jalustalle ja irroittanut kaikki johdot, ei pitäisi vaikuttaa, mutta...) Johdoissa ei ole vikaa, testattu muissa laitteissa. Piuhat lähtee rca:na pihalle ja scart-adapterin kautta televisioon. Olen yrittänyt kiinnittää piuhoja uudestaan, käynnistää tietokoneen ,kun tv on oikealla kanavalla, mutta kone ei vaan yksinkertaisesti tunnista enää telkkaria."Ei kytketty"
Mahdollisesti saattoi olla molemmat päällä. Voiko se rikkoa TV_outin? Jos voi niin tarviiko/pitääkö hankkia uusi näytönohjain?
Ei sitä pitäisi rikkoa, jotkut vaan sanoneet ettei mene TV-out sen jälkeen päälle ja toiset sanoo että se jää pysyvästi päälle ettei sitä saa enään pois käytöstä. Pitääpi kysellä ATI helpdesk:istä saako tuon resetoitua jotenkin.
Aivan urbaania legendaa tuo johdot irti päällä ollessa juttu. Mulla ainakaan ole mitään tuommoista ollut vaikka piuhat tullut aina silloin tällöin kiskottua "vauhdissa" irti kiireessä. Korttina 9700 pro.
Niin en tiedä joko vika on löytynyt, mutta: Kokeile toisella kortilla, kokeile toisella töllöllä... Eli voi olla tv:n scart:in ohjain piiri hajalla tai nötöohjaimen tv piiri sökö... T:Harbu