Eli aikaisemmin minulla oli Gefore 4 mx440 - näytönohjain, jolla sain normaalin kuva s-video - scart - johdon kanssa. Nyt korttina Ati Radeon 9200. Sama kaapeli, sama tv --> kuva mustavalkoinen. S-video - RCA - johto, sama tv --> kuva mustavalkoinen. Mikä helvetti on vikana? Kaikki asetukset on moneen kertaan katsottu ja on kohdillaan. Noissa molemmissa kaapeleissa on 4-pinninen liitin. Atin ollessa kyseessä pitääkö kaapelissa on 7-pinninen liitin? Tällöinhän kuvan saa kulkemaan komposiittimuodossa kun TV:ni ei S-Videota tue. EDIT: Niin, ja ei johdu mistään tv:n asetuksista, koska siellä ei edes ole mitn asetuksia vanha kun on...
Sama ongelma, tosin korttini on 9800 pro, vanha oli samainen gf4. Käytössäni on 4-pinninen liitin mutta kuva on mustavalkoinen. Gf:n ohjaimissa oli mahdollisuus päättää meneekö signaali s-videona vai komposiittina ja valintana piti olla komposiitti vaikka käytössä olikin s-videokaapli. Atin asetuksista en löydä vastaavaa asetusta vaan se ilmeisesti pukkaa signaalin s-videona ja sen tähden kuva on mustavalkoinen.
kokeile sitä atin omaa 7-pinnistä liitintä jossa on rgbnä se toinen pää ja ennen tv liität rgb scart-liittimeen, näin sain itse kuvaan värit
Eli tuollaine väliin jos komposiittia haluaa käyttää. Kannattaa myös kurkata TV manuaalista/menuista että saako siinä S-video tilan päälle jotenkin säätämällä.
Mukana ei tullut kuin s-video - s-video - kaapeli. Pitänee lainata joltain tuollaista ja kokeilla. TV:stä ei voi valita s-video - moodia... :'(
Tuollaisella toimii aina välillä. Kuva on mustavalkoinen kun piuhan liittää telkkariin. Hetken päästä muuttuu värilliseksi, jos muuttuu. No, toimiipahan ainakin jotenkin. Kiits!
Miten tollasen ati kaapelin saa siihen väliin? Mulla on telkkari niin kaukana että en saa pelkällä ati piuhalla suoraan kytkettyä..
Kiitoksia neuvoista, en enää niitä tarvitse. Sain värit näkymään tuolla toisessa jutussa olleella johto viritys systeemillä. En olisi itsestäni uskonut että saan sen toimimaan. Hyvä kuitenkin näin