Radeon 9550 tv-out....toimii...ei toimi lainkaan

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Naarmu, Feb 28, 2006.

1. Naarmu

Naarmu Member

Trophy Points:
    11
    Eli ongelma on kyseisen Radeon 9550 kortin kanssa. Outoa on että sain kuvan kerran jo näkymään s-video johdolla ja scart-adapterilla, mutta pikku siivoa tehdessäni otin johdot irti koneesta ja nyt ei näy sitten mikkään.

Olen mielestäni koittanut koluta kaikki keskustelut läpi ja seurannut ohjeita ohjeiden perään mutta ei sitten millään.

Kelpaisi hyvät neuvot...

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Oliko koneessa/TV virrat päällä kun irroitit johdot?

3. Naarmu

Naarmu Member

Trophy Points:
    11
    ööö...pakko myöntää etei ole mitään muistakuvaa, on tullut tapeltua ton kanssa jo niin kauan. Mutta mitä johdon irtiottaminen tarkalleen tekee? Nimittäin nyt olen yrittänyt lykkiä sitä takaisin vähän joka välissä (myös niin että otan johdon pois koneesta ja käynnistän sen jonka jälkeen sammutan ja taas tämän jälkeen kytken johdon takaisin koneeseen sen ollessa pois päältä, mutta ei)

tulikohan tarpeeksi epäselvästi :D

4. Digiface

Digiface Regular member

Trophy Points:
    26
    ootko laittanu ruksin kohtaan 'pakota tv:n havaitseminen'? löytyy atin ohjauspaneelin näytöt välilehden vianmääritys napin alta.

5. Naarmu

Naarmu Member

Trophy Points:
    11
    olen yrittänyt...onkos muuten helpompi saada toimimaan Control Panelilla vai Ati Catalystilla? Itse asensin Catalystin just ja näyttää aika sekavalta, toimivuudesta en sitten tiiä. Sönkkäsin sillä hetken ja sain koneen pakottamisen kautta ymmärtämään että tv on kiinni mutta kuva ei näy.
    Kun laitan ruksin kohtaan "Laajenna Windows-työpöytä tähän laitteeseen" ja kone ottaa asetuksen käyttöön kakkosnäyttö jopa jää aktiiviseksi ja pystyn liikuttamaan kursorin monitorissa näkyvän työpöydän ulkopuolelle, kuva vain ei näy tv:ssä.. Kuinka helppoa tuollainen s-video johto on särkeä?(ajattelin että jos olen rikkonut vahingossa) :D

Last edited: Mar 1, 2006
  6. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Tarkoittaa mitä [bold]Agent_007@[/bold] sanoi.

Kun kytket/ irroitat pc.n ja av-laitteiston johtoja [bold]virrat pitää olla sammutettu[/bold].

Täysin varmistettuna ettei aiheudu vahinkoa, pc.n virta kaapeli irti pistokkeesta.

typö.

Edit:
    Tarkoitaa kaikissa TV.PC.Vahvisti.Ynm. Lainaa kaverilta/ naapurilta piuha, tai osta "halvimmat muutaman euron" ja testaa.

Last edited: Mar 1, 2006
  7. Naarmu

Naarmu Member

Trophy Points:
    11
    Täytyy sanoa etten saanut oikein viestistäsi selkoa nuijja mutta saattaa olla omaa tyhmyyttä...meinaatko siis että johdon irti ottaminen kone päällä vahingoittaisi johtoa? Vai tarkoitatko että näyttikseen tai johonkin muuhun olisi tullut vika ? :D On itsellä rca-piuhaa, eikös se aja saman asia jos laitan adapterin kortista piuhan alkuun (siis s-video -> rca) ja scart adapterin tv:n päähän? Täytynee kokeilla...

8. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Ei johtoa vaan laitteistoa, piuhatkin saattavat vaurioitua imurin kanssa heiluessa D: sen kyllä yleensä huomaa ainakin alle 1 promillen.

Loppu vieti @Naarmu ok.

Alla koskee, niitä jotka evät viellä ole testanneet "eikä kannata edes koittaa".

[bold]PC/AV-laitteita kytkettäessä pitää virrat olla laitteista päältä pois![/bold] vaurioita välttääkseen.
    Pc.stä virta johto irti, pois lukien usb laitteet.

9. Naarmu

Naarmu Member

Trophy Points:
    11
    Nyt sain kuvan näkymään..luulen että s-video johdossani on vika koska toimii hyvin sillä s-video -> rca -> scart systeemillä, vai onko jollain tietoa mikä muu voisi tehdä sen että s-video ei toimi.

Share This Page