Asensin Doom 3 ja ajattelin että hyvinpä tuo peli toimii vaikkei ihan parhailla grafiikoilla mutta ainakin melko hyvin mutta sepä pätkii jo pienimmillä eli 640x480 apua tarvittaisiin..mahtaisiko olla näytönohjaimen asetuksissa vika ? kone on ihan uusi. AMD XP+ 3000 512 muistia. Ajuri ceedeen asensin koneeseen ja kaiken pitäisi olla kunnossa.
tutkiskelin tuossa hieman noita asetuksia ja SMARTGART asetuksisssa on koko ajan päällä AGP Ox eli AGP-nopeus on off tilassa. Kun koittaa vaihtaa tähän 4x tai 8x niin kone täytyy käynnistää uudestaan ja kun palaa windowssiin niin asetus on taas off tilassa. Emolevy kyllä tukee 4x ja 8x nopeuksia jos se tähän jotenkin liittyy.
Onko piirisarjan ajurit asennettu? Niissähän tulee mukana agp cart ajurit joista voisi olla hyötyä. Ja uusimmat näytönohjaimen ajurit ovat varmaan käytössä kanssa? Itselläni muuten vastaava kone mutta prossu athlon 64 3000+ ja doom toimii high detail asetuksilla resolla 1024x768.
Uusimmat (uudemmat) ajurit kannattaa hakea ATIn sivuilta: http://www.ati.com/support/driver.html Mitä dxdiag sanoo? start->run->dxdiag | käynnistä->suorita->dxdiag Mikä emolevy, onko sen piirisarjan ajurit päivitetty ja mitä BIOS sanoo?
Sen radeonin kanssa voi olla ongelmia ennen kuin alkaa pelittää. Mulla kans uus kone ja viikon tapellu. Mulla on sissin piirisarja ja sen kanssa radeon ei tunnu istuvan ainakaan helposti. Kokeile poistaa kaikki emon ja näytönohjaimen ajurit ja asentaa uudelleen.
tuota toi dxdiag kertoi että ei ongelmia missään, MUTTA display kohdassa lukee että AGP texture acceleration not available. Onko ongelma tässä ? Ajoin äsken 3dmark03 ja se antoi loppupisteiksi ~4700. Eikö tulos ole aika heikko ? Koitan nyt asentaa uudet ajurit. Lisää neuvoja jos tiedätte. Kiitos näistä.
miten löysit emon ajureitten vian ja miten korjasit mulla on vähän samanlainen ongelma ja ois kiva jos voisit auttaa
eli asentaa vaan uudemmat piirisarjan ajurit(GART ajuri riittää) niin ongelmat yleensä mystisesti katoaa.
kiitos jo tuostakin tiedosta mutta voisitko vielä auttaa sen verran että mistä sais epoxin 8krai:hin uusimman gart ajurin ja miten sen asennus sujuu kun olen vähän vielä vähän newbie näissä kone jutuissa
Gart ajurit tulevat piirisarja ajureiden mukana. Emolevysi piirisarja on Via:n Kt600 eli sinun pitää käyttää Via:n ajureita. Elikkä menet http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2 ja valitset sieltä käyttöjärjestelmän ja sitten chipset or platform driver. Sieltä saat VIA Hyperion 4in1 drivers ja ei muuta kuin asentamaan. Nuissa tulee myös muita korjauksia kun pelkkää agp väylää korjaavia joten voit asentaa kaikki korjaukset mitä se ehdottaa.
en ole aivan varma niin kun siellä luki että pitäs olla sp2 että onko se pakollinen kun minulla ei ole tai onko haittaa vaikka ei ole sp2
Siellä lukee että agp cart ajureita ei kannata asentaa jos sp2 on asennettu XP:hen koska sen mukana tulee via:n kanssa yhteistyössä tehdyt ajurit jotka ovat paremmat kuin hyperionien mukana tulevat.