Radeon X700 ja SyncMaster 940MW

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Merrinen, Feb 24, 2007.

1. Merrinen

Merrinen Member

Trophy Points:
    11
    Yritän saada kuvan kulkemaan DVI-kaapelilla (jossa ei ole analogikontakteja) kannettavaltani tähän telkkarinäyttöön. Tämä johtuu siitä, että ainakin osa koneen mukana tulleen VGA-adapterin kautta kulkevista analogikuvista ei millään kohdistu oikein kyseiseen näyttöön. Lähinnä isommat perusresoluutiot ja laajakuvaresoluutiot kohdentuvat oikein, esim. vanhempien pelien pelailu ei onnaa kun näkyy vaan 3/4 ruudusta.

Laitteisto ja ohjelmisto siis tarkalleen on:

- Fujitsu-Siemens Amilo A1667G
    - Mobility Radeon X700
    - Samsung SyncMaster 940MW (LCD-TV)
    - Radeon Omega Drivers, 14.1.2007 (en saa virallisia ajureita asentumaan)

Toisen koneen kautta saan kyllä kuvan kulkemaan samaisella kaapelilla Radeon 9600 -kortista ja se toimii moitteettomasti. Tällä kannettavalla sitten en vain saa hommaa toimimaan, vaikka vaihtelen DVI:n toimintamoodeja asetuksista. Kone kyllä tunnistaa näytön, mutta näyttö ei merkkaa DVI:tä saataville, vaan pomppaa aina siitä ohitse.

Eli tämmöistä outoa ongelmaa.

Muoksis
    Kaapelin kytkennät vastaavat kuin tässä.

Last edited: Feb 24, 2007
  2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Onko tuo DVI-kaapeli kuinka pitkä?

3. Merrinen

Merrinen Member

Trophy Points:
    11
    Varsin lyhyt, parimetrinen.

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Muuta ei tule mieleen kuin tämä työläät vaihtoehdot eli testaaminen toisella kaapelilla ja näytöllä, jolloin toivottavasti selviää missä se vika on.

5. megasky

megasky Member

Trophy Points:
    11
    Tai vikaa näytössä. Mulle tuli takuuvaihtona näyttö, jossa Scart piuhan kautta tuli kamala kuva, joka korjaantui kolmannella näytöllä, mutta alkuperäinen vika jäi.

Mulla on jokin vanha Radeon 9000 sarjan näytönohjain ja sillä VGAn kautta 60 hertsin signaalilla saa näyttöön vain välkkyvän kuvan.

Oletkos kokeillut laitteen analogista viritintä? Mulla 16:9 lähetykset eivät skaalaannu koko näytön kokoiseksi Wide/Auto Wide tilassa, vaan kuvaan jää parin sentin mustat palkit ylös ja alas ja kuvasuhde on todella vääristynyt.

Muutenkin olen tosi pettynyt näyttöön. Kaiuttimet ovat kuin jotkin papupurkit ja kirkkauden säätö on seitsemän painalluksen takana valikoissa!

Share This Page