Radeon X850

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by desteny, Jan 10, 2005.

1. desteny

desteny Regular member

Trophy Points:
    26
    Taas tarvitsen gurujen apua. Onko mahdollista / pystyykö kahta "atin radeon x850" korttia linkittämään toisiinsa, tarkoitan kun olen ostamassa kahta samanlaista korttia ja olen kuullut, että Nvidia on ainoastaan sanonut jossain artikkelissaan, että heidän korttiensa linkitys toimii ja on mahdollista.

Atin korteista en ole kuullut, että tämä olisi mahdollista, olisiko jollain henkilöllä kokemusta näiden korttien linkityksestä.

Älkää kysykö miksi olen hankkimassa kaksi samanlaista korttia, haluan vain tietää onko ATIN x850 linkitys mahdollista ja toimiiko se, jos se ei toimi niin silloin täytyy vain odottaa Nvidian uutuus korttia "nVIDIA GeForce FX 5950 Ultra"

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei onnistu SLI tuossa kortissa ainakaan toistaiseksi ja tuskin tulee onnistumaan.
    nVIDIA GeForce FX 5950 Ultra
    on vanha kortti jota ei kannata ostaa.

Last edited: Jan 11, 2005
  3. desteny

desteny Regular member

Trophy Points:
    26
    no voisinko saada tiedot kuumimmista uutuuksista.

4. Rauhis

Rauhis Regular member

Trophy Points:
    26
  5. gurkku

gurkku Guest

nVIDIA GeForce FX 5950 Ultrako muka uusi kortti??? HAH!!! Et ole tainnut paljon markkinoita seurata. Kyseessä on vanha jo poistumassa oleva kortti.

Atin korteissa ei toistaiseksi ole kahden näyttiksen tukea, kuten nvidian nforce4-emolevyissä. Kahden kortin ostamista heti alussa voi hyvällä syllä pitää tyhmänä ratkaisuna. Järkevämpää on ensin ostaa yksi ja kun alkaa puhti loppua, niin ostaa toinen samanlainen. Näin hyvä suorituskyky säilyy ja säästää rahaa.

6. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Aha, voisko sitä enää sekavammin selittää...

Last edited: Jan 11, 2005
  7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  8. desteny

desteny Regular member

Trophy Points:
    26
    Jooh, nyt en oikein tiedä mitä tekisin, kun noita vaihtoehtoja tuntuu olevan niin paljon, enkä ole hyvä tulkitsemaan noita listoja / tuloksia. Pieni haave kyllä olisi takataskussa ja se olisi, että saisin kaksi näytönohjainta samaan emoon kiinni ja ne näytönohjaimet saisivat olla mielellään "Nvidian" tekemät. Jos nyt kuitenkin käy niin että ATI olisi parempi vaihtoehto niin silloin täytyy vissiin valita tuo "radeon x850xt" vai mitä mieltä olette.

Kun saamme tämän näytönohjain jupakan päätökseen niin sen jälkeen olisi vuorossa näille leluille kunnon emo, emon tulisi olla "Intel" ja prossuksi olen ajatellut 3,8Ghz vai onko parempia vaihtoehtoja luvassa, mielestäni tuo taitaa olla markkinoiden nopein tällä hetkellä.

PS:Tarkoitukseni on rakentaa markkinoiden parhaimmistosta / nopeimmista komponenteista tämä kone.

9. gurkku

gurkku Guest

Jos markkinoiden parasta haluat niin pistetään nVidia 6800 Ultra Golden Sample. Kyseinen malli on erittäin kallis(n.900 €), mutta jos markkinoiden parasta haluat, niin tuo on ehdoton ykkösvalinta. Kortissa on vesijäähdytys ja jos itse sellaisen hankit, niin siitä on olemassa halvempi malli ilman jäähdytystä(n.700€).

10. gurkku

gurkku Guest

Tarkennetaampa hieman: Tällä hetkellä ainut emolevy johon saa 2 näyttistä on nForce4---------->Vain geforcet tukevat kahta näyttistä.
    Ati ei tue kahta näyttistä.

Selkenikö???

Last edited by a moderator: Jan 12, 2005
  11. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarkoitat varmaan SLI moodissa(esim. agp ja pci väyläisen ohjaimen on saanut koneeseen yhtäaikaa jo kauan, vaikaa 2 atia).Muuten selkes hyvin.

12. desteny

desteny Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos nyt hankin 2kpl "NVIDIA GeForce 6800 Ultra" niin saan linkitettyä ne yhteen kunhan emossa/emosta löytyy 2kpl PCI Express paikkaa, jos näin on niin seuraava kysymys olisi, että onko tuon kortin valmistajalla väliä ESIM: MSI GAINVARD jne jne...

13. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei riitä että on 2 kpl pci-e paikkaa, pitää olla SLI emo, ja kuten gurkku totesi, vain Nforce4-SLI tukee tuota ominaisuutta(Amd alusta).Intelille on tulossa oma kohta. Valmistajalla ei ole väliä, mutta tossa SLI:ssä ei ole mitään järkeä hinta/laatu suhteelta.(tietysti jos pappa betalar niin siitä vaan ;))
    2 korttia maksaa about 800-1000 euroo, emo melkein 200.Hyöty ei ole 2 kertainen vaan maksimissaa 50%(ainakin tällä hetkellä).
    Sitten kun uusi sukupolvi ohjaimia tulee ja näiden nykyisten hinnat tippuu 200 euroon, homma voi kannattaa,koska ei tartte ostaa uutta ökyohjainta joka maksaa yli 500e. Ajuritkin varmasti toimivat silloin paremmin ja jopa suoraa ohjelmapohjaista tukeakin saattaa löytyä uusimmissa peleissä.

14. desteny

desteny Regular member

Trophy Points:
    26
    No mutta eikö se mene aina tällä tavalla: "että kannattaa odottaa seuraavaa sukupolvea", sitten kun se on taas tullut niin sitten alkaa taas samajuttu.

Täytyy sitten näköjään odotaa tuota Inteliltä tulevaa SLI emoa, toivottavasti sen tulemiseen ei menee hirvittävän kauan.

15. gurkku

gurkku Guest

Mikset vaihtaisi prosessoriksi esim. amd64 4000+ joka sopii tähän edellämainitsemaani nForce4-emoon SLI-ominaisuudella. Ja mihin noin hillitöntä konetehoa edes tarvitsee? Ainoa näkyvä hyöty noin kovasta koneesta on enemmän pisteitä 3dmarkissa yms. Mutta mikäs minä olen sinua tuom itsemaankaan.

16. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos pakka kestää,niin siitä vaan uusinta uutta.
    Tässä tapauksessa tulee kyllä niin kalliiksi, että hirvittää, mutta kuten sanoin jos raha ei ole ongelma niin siitä vaan, voi sitä rahansa huonomminkin käyttää.Jos fyrkat riittäis, niin kyllä itsekin ostaisin aina uusinta uutta, enkä odottais "seuraavaa sukupolvea".

17. gurkku

gurkku Guest

Kai pistät koneeseen gigan kingstonin hyperX ultra low latency -muistia? Se on nimittäin markkinoiden parasta.

18. gurkku

gurkku Guest

19. desteny

desteny Regular member

Trophy Points:
    26
    Arvostan kyllä mielipiteitänne, mutta olen nyt päätänyt, että törsään rahani tähän huippu koneeseen, se vain harmittaa kun "INTEL" ei ole vielä tullut sitä lankkua. Olen ollut AMD fani jo pitkään ja olen kyllästynyt siihen säätämiseen siksi haluaisin INTEL lankun.

20. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    No siinäpä on jo tykkikone, hintakin sen mukainen =)

Share This Page