Ratkaisu ongelmaan tv kuva mustavalkoinen!!!!

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by mäsä, Jan 29, 2004.

1. mäsä

mäsä Member

Trophy Points:
    16
    Eli itsekin asian kanssa pottuuntuneena ajattelin laittaa tänne keinon jolla itse ratkaisin ongelman. Kalustoni on GeForce2 mx/mx400 ja nVidia. Mutta ohje varmaan käy kaikille jotka käyttää nVidiaa. Tarkalleen tuo ohjain on Forceware v53.03. Käy win2000 sekä xp:n kanssa.

Klikkaa työpöydällä hiiren oikeaa ja valitse properties->settings->advanced->GeForce2 MX/MX400. Vasemmalta valitse nView display Mode.

nView display mode pitää olla clone niin että analog display eli pc:n ruutu on ykkös näyttö. Eli Display pair on analog+TV. Siinä keskellä on kaksi samanlaista kuvaa joissa toisessa numero yksi ja toisessa numero kaksi. Klikkaa kuvaa kaksi yhden kerran jonka jälkeen valitse alhaalta Device settings->select tv format.

Täältä pääset valitsemaan signaali formaatin sekä connection asetukset joissa mm. aiemmin täällä forumin vastaavissa topiceissa ollut composite/auto select säätö. Se ei tosin auttanut minulle. Connection kohdassa minulla on autoselect mutta signaali formaatti piti olla joku muu kuin M/NTSC. Listasta löytyy ihan maakohtaisestikin oikea. Minulla siinä on nyt B/PAL mutta listan mukaan myös G/PAL käy. Kokeillessani kävi kaikki paitsi tuo NTSC sekä (combination)N/PAL. Ja väriä kansalle joka harmaudessa liikkuu...

Ton listan mukaan M/NTSC formaatti on käytössä amerikan mantereella sekä Japanissa ja Argentiinassa. Itse en noista kuva formaatti hommista hirveästi tiedä. Joku viisaampi voisi laittaa tänne noitten formaattien eron. En nimittäin ole vielä kokeillut että näkyykö esim. leffat normisti tai muut mutta ainakin on väriä...

Mutta näistä ohjeista pitäisi saada selvää. Yritin laittaa sen mahd. selvästi. Toiv. tästä on jollekin hyötyä. Minulle oli ainakin...

Last edited: Jan 29, 2004
  2. stokas

stokas Member

Trophy Points:
    11
    MOI! Mulla on ollut myös toi väri ongelma ja on edelleen. Ohjeet on ihan selkeet ja hyvät mut en pääse sinne (select tv format) kun kaikki muut on vaaleen harmaat paitsi (primary display). Luultavasti puuttuu joku ruksi jostain välilehdestä tai jotain. Odotan neuvoja ja kiitos jo etukäteen

3. stokas

stokas Member

Trophy Points:
    11
    MOI! Mulla on ollut myös toi väri ongelma ja on edelleen. Ohjeet on ihan selkeet ja hyvät mut en pääse sinne (select tv format) kun kaikki muut on vaaleen harmaat paitsi (primary display). Luultavasti puuttuu joku ruksi jostain välilehdestä tai jotain. Odotan neuvoja ja kiitos jo etukäteen

4. stokas

stokas Member

Trophy Points:
    11
    Tulipas ainakin perille

Last edited: Feb 3, 2004
  5. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Juu, pistäkää vaan pal-g sinne, paitsi jos telkku tukee hyvin ntsc-tä. Ja jos se telkku on hyvä (lue tukee s-videota), sijottakaa ihmeessä kymmenen euroa siihen s-video kaapeliin..

6. mäsä

mäsä Member

Trophy Points:
    16
    To: Stokas
    Tässä kannattaa ottaa niin sanottu räpläys tyyli käyttöön. Tässä omia kokemuksia. Kikkailin eli klikkailin niitten kuvien välillä ja sen "make this the primary display" valintaboksin kanssa ja päädyin siihen samaan että kaikki oli harmaana paitsi se primary display. Samalla tavalla kikkailemalla sain sen takas. En tiedä tarkkaan miten mutta silleesti jotenki se meni. Laita myös välillä sille välilehdelle cancelia ja aukase uudestaan. Sillä tavalla esim. mulla meni harmaaksi ja palasi normiksi se "disable auto-panning on secondary device" valintaboksi siinä alhaalla. Näkyy tääki olevan semmosia henki maailman juttuja mistä tuskin edes nvidian teknikotkaan on aivan täysin perillä. ;) Mutta sillee vaa kikkailet ni jos se siitä lähtis.

Last edited: Feb 5, 2004
  7. mäsä

mäsä Member

Trophy Points:
    16
    Ja myös tämä tuli mulla esiin. Kun otat käyttöön nVidiaa ja otat esille nVidia asetuslehdykän ja sieltä nView Display Mode täytyy ensin valita clone. Sen jälkeen painaa ok. Välilehti jälleen auki ja detect displays jonka jälkeen device settings ja tv format pitäisi olla valittavissa.

Share This Page