Rauta- vai softapuolen ongelma?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by YJT365, Apr 16, 2006.

1. YJT365

YJT365 Member

Trophy Points:
    11
    Olen poltellut varmuuskopioita DVD-levyistäni. Valtaosa (ehkä 90%) kopioinneista onnistuu ilman ongelmia, mutta joidenkin filmien kohdalla tulee ongelmia: Kopiointiohjelma ilmoittaa, että levyllä oli virheitä ja kopiointi keskeytyy (jotain tyyliin "Disc contained errors. Copy process aborted"). Olen kokeillut muutamaa eri kopiontiohjelmaa; ainakin Nero 6, Shrink ja DVD Decrypter, mutta ongelma ei ole ratkennut.

Koneessani on kaksi DVD-asemaa, toisen merkkiä en tiedä (oli koneessa kiinni ostettaessa) ja toinen on LG:n double layer asema. Sain joitakin sellaisia filmejä kopioitua LG:n asemalla joita "merkitön" asemani ei suostunut polttamaan. Jotkut näistä ongelmallisista levyistä ovat sellaisia että kuva saattaa toisiaan pikselöityä filmiä katseltaessa, mutta osassa en ole havainnut tällaista. Kyseiset filmit ovat siis alkuperäisiä.

Olen harkinnut jonkin maksullisen poltto-ohjelman hankkimista, mutta olen ajatellut että jos ongelmat johtuvat rautapuolesta, ne tuskin ratkeavat softaa vaihtamalla? Vai voisiko joku maksullinen poltto-ohjelma ratkaista tilanteen? Vai onko ratkaisu ongelmaan ostaa sellainen DVD-asema, joka sietää virheitä paremmin?

2. Petrif91

Petrif91 Regular member

Trophy Points:
    26
    Veikkasin että levyissä on ollut kopiosuojaus jotka poltto ohjelma havaitsee virheinä eikä pysty siksi polttamaan. Kokeile Alcohol 120% ohjelmaa sen kokeiluversion saat http://www.alcohol-soft.com/ tuolta

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    DVDFab Decrypter käyttöön jos kyseessä on noita Sony:n uusia levyjä joissa on tuo Arcos suojaus.

4. YJT365

YJT365 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vinkeistä; Alcohol tuntui olevan ratkaisu.

Aluksi en meinannut saada yhtä filmiä kopioitua silläkään (aikaa kului yli 5 tuntia ja lukunopeus hidastui hidastumistaan koska virheitä oli koko ajan). Tänään yritin uudelleen, ja homma onnistui ilman yhtään virheilmoitusta vnoin vartissa. Tosin edelleen yksi filmi antaa jatkuvia virheilmoituksia ja lukunopeus on x0,0 mutta voi olla että joskus toiste yritettäessä homma toimii samalla tavalla kuin kävi uon toisen filmin kanssa.

Share This Page