Täällä olisi seuraava ongelma: Tuohon Järjestelmänpalautukseen liittyvä kansio nimeltä System Volume Information taitaa olla tilessä ja pahasti. Ei tässä muuten mitään, paitsi että sinne ilmestyy (Jos järjestelmänpalautus on päällä) koko ajan tiedostoja lisää, joiden pääte on .RDB . Kaikki nämä tiedostot ovat 2.73 megatavua, ja numeron lisäys tulee aina loppuun, kun uusi ilmestyy, eli A0000023.RDB, A0000024.RDB JNE. Ja tämä kansio on siis Piilokansio, laita asetuksista näkyviin jos sitä et vielä tiennyt : ). Tähän toivoisin apua ja suuresti. Olen ajanut kaikki skannaukset ja Smitfraudit, vikasietotilat viirusten varalta, ei mitään... Voi myös olla, että jokin ohjelma vetää Backuppeja koko ajan lisää, mikä nyt lie onkaan...
kone tekee uusia palautuspisteitä. Jos epäilet että siellä on pöpöjä niin ota palautus pois käytöstä ja skannaa virustorjunnalla ja laita sen jälkeen palautus takas päälle. Tämä tosin poistaa kaikki aikasemmat palautuspisteet
Juuh, olen tuota jo kokeillut, ottanut pois päältä,tarkistanut monella eri ohjelmalla,laittanut takaisin päälle, käynyt vikasietotilassa... mutta koska minulla on asemat C Ja D, ajattelin että pöpöt voisivat olla tuolla D-aseman System Volume Informationissa, koska olen kaikkeni tehnyt C-aseman kyseisen kansion kanssa, mutta jännää on, että vaikka oikeudet on tuohon C-aseman kansioon, niin kun yritän mennä System Volume Informationiin D-asemalla, ei ole käyttöoikeuksia, ja ominaisuuksista näkee, että kansio on tyhjä? Onko se sillä tavalla, että siellä on tiedostoja, mutta ne eivät näy, koska sinne ei ole oikeuksia? yritin myös antaa itselleni oikeudet komentorivin avulla, mutta koska ei ole NTFS pohjaista asemaa, ei toimi tuo cacls komento, eli (cacls "driveletter\System Volume Information" /E /G käyttäjätunnus:F) Tämä nyt on kyllä vähän syvältä, en ole koskaan ennen kohdannut...
Juuh, ei tässä enää mitään, ongelma tuli korjattua. Korjasin rekisterivirheen ccleanerilla ja registryboosterilla, joka oli pölyisenä tuolla jossain kansiossa. Jos haluat tarkempaa tietoa .RDB-tiedostosta, käy . Kiitos vielä Vigilantelle että antoi varmistuksen RDB-tiedoston olemiseksi palautuspiste : )
Juu eli tässä suomenkielinen ohje koko homman korjaamiseen; Nämä isot määrät .RDB-tiedostoja johtuvat ZoneAlarmista (Palomuuri), ja tämä on versiosta lähtien 6.5. Tämän ongelman saa korjattua joko vaihtamalla vanhempaan versioon täältä http://download.zonelabs.com/bin/free/information/znalm/zaReleaseHistory.html Tai vaihtamalla rekisteri-arvoa käyttämällä esim Regedittiä, joka löytyy C:\Windows\regedit.exe, täältä menet HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\BackupRestore\FilesNotToBackup Tämän jälkeen klikkaa oikealla painikkeella tyhjään tilaan ja paina uusi. Tämän jälkeen uusi merkkijono, ja nimeä se ihan miksi haluat, luonnollisin ZABackup. Tämän jälkeen paina oikealla ja klikkaa muokkaa, ja aseta tämä "tiedosto" kohteeseen C:\WINDOWS\Internet Logs\backup.rdb . ZoneAlarm kyllä vieläkin päivittää Backup.RDB-tiedostoa, mutta ei laita kymmeniä 2-4 megan tiedostoja system volume informationiin. Toivottavasti tämä auttoi joitakin ZoneAlarmin käyttäjiä.