realtek digitaalinen ääni katosi???

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by spinkick, Jul 29, 2008.

1. spinkick

spinkick Member

Trophy Points:
    11
    Story so far....

Laitteet:
    -HP a6252
    -vahvistin Cambridge Audio azur540r

Tietokone ollut kytkettynä takapanelista Coaxial piuhalla vahvariin, hyvin on toiminut.

Muutama päivä sitten viallinen huonetuuletin sai oikarin ja poltti vahvistimen pääteasteen, no, uusi vahvistin on hankittu, ja kappas, digitaalinen ääni ei enää koneelta tule ulos.

Kytkin välillä tietokoneeseen kuulokeliitään kuulokkeet, ja kone kai itse älysi vaihtaa oletuslaitteeksi jonkin muun kuin digitaalisen ulostulon oletukseksi.

Olen kuitenkin Realtekin Highdefinition ohjauspaneelista valinnut Digital Outputin oletukseksi. Ääntä vain ei tule.
    Tietokone antaa äänen kyllä vahvistimeen, kun kytkee analogisilla piuhoilla.

Kävin Realtekin sivuilla päivittämässä koneen, ei auta.
    Mikä ihme siis meni vikaan kun vahvistin oli kaksi pv irti, ja välillä kuulokkeet koneessa kiinni.

Auttakaa........pää hajoaa...

2. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Mullakin realtekin ohjauspaneeli tajuaa, kun liittää kuulokkeet koneeseen, mutta ei se silti kyllä katkaise digitaalista ulostuloa. Se vain antaa samalla äänet myös kuulokkeille.

Oletkos uudesta vahvistimestasi selaillut asetuksia ja valinnut oikealle kanavalle coaxial sissäntulon käyttöön? Mulla vahvistin ei inahdakkaan jos sisääntulon vaihtoehtona on esim. analog coaxiaalisen sijaan...

3. spinkick

spinkick Member

Trophy Points:
    11
    Terve!

Yep, kyllä olen vaihtanut "Input Modesta" digital päälle, ei pihaustakaan.
    Ja olen kokeillut vahvarin kaikki sisääntulotkin, että ne toimii, kytkemällä dvd-soittimen niihin vuoronperään, eli tietokone ei vaan anna digitaalista ääntä ulos.
    Please auttakaa.......

4. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Katso windowsin oma äänet ja äänilaitteet valikko ettei sieltä ole S/PDIF "mutella". Tai muuten asetukset väärin.

5. spinkick

spinkick Member

Trophy Points:
    11
    Joo, ei paljon naurata, kaikkea neuvottua olen yrittänyt ja paljon muuta.
    Olisikohan jokin ohjelma jonka avulla voisi todeta antaako tämä hatun kone nyt sitä dig ääntä ulos vai ei.

Seuraavaksi meinaan päivittään bioksen ja emon, näin neuvottiin, asennan käyttiksenkin varmaan uudelleen jossain vaiheessa.

Joku veikkaili, se kuuluisa joku, että dig ulostulo on mennyt rikki siinä virtapiikissä joka vahvarinkin rikkoi. Että voi kuulemma dig hajota ja ana jäädä kyllä ehjäksi.

Harmi homma tämä.

Jos vielä ideoita, varsinkin jos joku tietäs tosta ed main. ohjelmasta, onko sellasta.

Mutta so far........
    THX

6. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Voipi tosiaan olla, että se on mennyt samalla rikki.
    Mitään testi softaa en kyllä tiedä millä sen voisi testata.

Yksi vaihtoehto on tietty ostaa uus erillinen äänikortti. Käytettynäkin noita löytää aika halvalla.

7. kartsa220

kartsa220 Guest

mulla on reltek mut en muista mikä malli. mistä löytäis mallin ilman konetta avaamalla? olen yrittänyt etsiä mallia jo puoli vuotta mutta tuloksetta. en viitsi alkaa avaamaan konetta koska takuuta on vielä jäljellä. koneessa ei ollut mitään ääni kortin ajureita valmiina

8. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Mikä kone? Merkki/malli? Pöytä/läppäri?

Jos sulla on joku pakettikone, niin mene koneesi valmistajan sivuille ja lataat sieltä oikeat ajurit koneellesi. Yleensä siellä on sellainen valikko, josta voit valita oman koneesi-> sen jälkeen se näyttää sinun koneellesi saatavat ajurit. Sieltä sitten realtek ääniajurit.

Jos itse kasattu kone-> lataa vaikka Everest ja katso sillä mikä realtek se tarkalleen on ja lataat sitten realtekin sivuilta oikeat ajurit xp:lle tai vista:lle, kumpi sulla sitten onkaan.

Kysy lisää jos ongelmia!?

9. kartsa220

kartsa220 Guest

kone ei ala lataamaan everestiä. onko muita ohjelmia?

Share This Page