Recovery ei toiminut, nyt NTLDR-ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jarpe, Apr 2, 2010.

1. jarpe

jarpe Member

Trophy Points:
    16
    Tarkoitukseni oli Acerin (Aspire 5040) omaa recovery-ohjelmaa käyttäen palauttaa (kovolta) koneen tehdasasetukset tekohengittääkseni vanhaa ja laiskaa konetta.
    Recovery-ohjelma aloitti toiminnan, mutta myöhemmin se ilmoitti jonkun tiedoston (harmikseni tiedoston nimi meni ohi) puuttuvan ja toiminnon keskeytettävän. Jotain siis ehti jo muutamia minuutteja tapahtua.

Tämän jälkeen otin käyttöön itse tehdyn (en kuitenkaan minä) palautuslevyn, jota ennen vaihdoin Biosista koneen buutattavan ensisijaisesti tältä levyltä. Kohtuu pitkän odottelun jälkeen kone ilmoitti:
    "Windows failed to open the RAMDISK image. STCDBOOT.iso could not loaded. Error code 32768".

Seuraavaksi käynnistettäessä (ei cd:ltä) kone alkoi ilmoittaa "NTLDR missing" ja olisiko jossakin kohtaa tullut myös "NTLDR corrupted" ja perään "press any key to continue" eikä napin painamisella tapahtunut mitään muuta, kuin että sama teksti ilmestyi uudelleen.

Olen lukenut kymmeniä sivuja netistä molempiin virheilmoituksiin liittyen, mutta mitään samankaltaista tai muuten sopivaa tapausta en löytänyt. En siis keksi mitään, millä pääsisin nyt Windowsiin. Kaikki lukemani ohjeet liittyvät jotenkin Windowsiin pääsyyn tms. Olisiko tämä korjattavissa jollakin toisella asennuslevyllä ja mistä sellaisen saisi?

Kaikki tärkeä on varmuuskopioitu, joten mitä vaan saa tehdä :)
    Koneessa on kaksi kovoa, tiedostojärjestelmä FAT32, jos näillä tiedoilla mitään tekee.

Kiitos todella paljon, jos saan apua tähän ongelmaan!

2. saamu

saamu Regular member

Trophy Points:
    26
    Haluatko siis nyt päästä Windowsiin vai asentaa käyttöjärjestelmän uudelleen?

3. jarpe

jarpe Member

Trophy Points:
    16
    Kunhan tuon koneen vain saisi toimimaan.. recovery-levy kun ei toimi, eikä muuta windowsin levyä ei ole. Luulen, että palautus teki windowsille jo jotain, joten sinne ei ehkä enää pääse..

4. saamu

saamu Regular member

Trophy Points:
    26
    Last edited: Apr 6, 2010
  5. jarpe

jarpe Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos näistä neuvoista! Ehdin kuitenkin juuri laittaa koko Windowsin uusiksi.. Hankin vastaavan version asennuslevyn käyttiksestäni ja käytin omaa aktivointikoodiani.
    Nyt tuntuisi olevan kaikki toistaiseksi kunnossa :)

Share This Page