Region 1 -DVD:n kopiointi

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by tnieminen, Feb 26, 2006.

1. tnieminen

tnieminen Member

Trophy Points:
    11
    Minulla oli aiemmin halpa DVD-soitin, joka oli helppo muuttaa aluekoodivapaaksi. Uudessa soittimessani se ei enää onnistu. Yritin kiertää ongelman näin:

1) purin region 1 -levyn tiedostot kovalevylle DVD Fab Decrypterillä (mikä ilmeisesti onnistui, koska elokuvan toistaminen onnistui Classic Media Playerillä, mutta kielivalikkoja ym. ei tietenkään saanut näkyviin)

2) muunsin tiedostot DVD Shrinkillä .iso -tiedostoksi, jonka tallensin kovalevylle

3) poltin .iso -tiedoston DVD:lle Sonicilla. Siellä se nyt on, mutta sen toistaminen ei onnistu.

Mikä meni pieleen? Kyseessä on 1. levy jota ylipäätään olen yrittänyt kopioida, joten alkeellisiakin virheitä on voinut sattua. Tavoitteena oli suoritua koko jutusta ilmaisohjelmien avulla.

2. ricardo

ricardo Guest

Kun valitsit shrinkissä backup,niin muistikko laittaa täpän region free kohtaan?

3. tnieminen

tnieminen Member

Trophy Points:
    11

Shrinkissä taisi olla region free perusasetuksena. Kyse ei ole siitä, että kopio herjaisi väärästä alueesta, vaan .iso -tiedostoa ei pysty avaamaan edes omalla PC:llä saati DVD-soittimella.

4. ricardo

ricardo Guest

Tyhmä kysymys,kun en tuota Sonicia tunne,mutta onko siinä vaihtoehto "polta image levylle" tms.

Last edited by a moderator: Feb 26, 2006
  5. tnieminen

tnieminen Member

Trophy Points:
    11
    Käyttämäni komennot olivat 'luo datalevy' ja 'lisää tiedostoja tietokoneelta datalevylle', ja iso-tiedosto kopioitui ilmeisesti sellaisenaan.

6. ricardo

ricardo Guest

No siinä se vika sitten on.Imagea ei polteta datana,vaan imagena.Eli polttosoftan tarvii tukea kyseistä ominaisuutta.Esim. Nero osaa homman,toki moni muukin softa,näiltä sivuilta löytyy mm. Imgburn.

Last edited by a moderator: Feb 26, 2006
  7. tnieminen

tnieminen Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos neuvosta! Eli tuo .iso -tiedosto on sinänsä OK, mutta se täytyy polttaa imagena? Olen tärvellyt kaksi DVD-aihiota, täytyy katsoa sanooko kolmas kerta toden...

8. tnieminen

tnieminen Member

Trophy Points:
    11
    Imgburnilla onnistuin tekemään levystä täydellisen kopion - siis niin täydellisen, että DVD-levyasema ja -soitin pitävät sitä region 1 -levynä. Minulle taitaa riittää...

Share This Page