Tarkoituksena olisi viritellä langaton netti mökille D-link DIR-655 reitittimen ja DNA:n mokkulan avulla. Kun asetukset ovat tietyn mokkulan kanssa (tässä tapauksessa DNA) asennetut, onko mahdollista käyttää toisen palveluntuottajan mokkulaa samoilla asetuksilla?
Ei tietenkään. Sim-korttia ja apn, yms. vaihtamalla toiminee, mutta DNA:n yhteys toimii vain DNA:n verkossa, DNA:n asetuksilla ja DNA:n Sim-kortilla. Mokkulaa voi vaihtaa... Sama pätee muihinkin operaattoreihin (Sonera, Elisa. Saunalahti yms.) T: Vesku
Tuttua huttua oli tuo dna:n verkon käyttö vain dna:n sim-kortilla, mutta eri mokkulan käyttö ei, tämä kun on ensimmäinen mokkulani. Kiitos.
Tuo selvinnee vaan kokeilemalla. Itse olen sitä mieltä, että toimii, mikäli kyse on samanlaisesta toisesta mokkulasta. Mokkula+Sim-kortti kuitenkin sisältävät nuo yhteystiedot. Erilainen mokkula saattaa vaatia modeemin asetusten muuttamista. Silloin toimii tietenkin siinä verkossa, kenen operaattorin kortti mokkulassa on. PS. minulle jäi epäselväksi, miten tuolla modeemilla 3G-yhteys muodostetaan. Sen tiedoissa ei ole mainintaa 3G toivuudesta tai sitten en ymmärtänyt sitä.
Jaa, hyvä kysymys. En ole tutustunut, ainakin usb portti on ja oletin, että mokkula kävisi siihen. Onneksi ei ollut kallis jos tuli vikaostos, kun käytetyn sain halvalla.