Minulla on käytössä Zyxel LTE3301 4G-reititin. Se alkoi takkuamaan parisen viikkoa sitten, täytyi käynnistellä päivittäin ja jopa tunnin välein. Eilen sain yhteyden toimimaan vain vaivoin. Tänään laiteella ei ole saanut enää mitään yhteyttä. Minulla on Elisan liittymä, joka kyllä takkuilee meilläpäin hyvänäkin päivänä. Luulin aluksi vian olevan siinä ja hankin Telian prepaid-liittymän testausta varten. Nyt kumpikaan liittymä ei toimi. Telian SIM toimii moitteetta tabletissa. Reititin on ostettu keväällä 2017. Onko se vain tullut tiensä päähän? Katselin uusia laitteita ja niiden arvosteluissa sanotaan että niitä joutuu käynnistelemään jopa päivittäin. Ennen kuin hankin uutta laitetta kyselen, että paraneeko tilanne uudella laitteella? Tietysti, jos se on rikki, mutta silti jos sitä joutuu käynnistelemään usein. Se kuitenkin toimi Elisan liittymällä monta vuotta suhteellisen hyvin.
Jos pätkiminen alkoi helteiden alkaessa, voisi olla helppoa syyttää niitä. Kokeile puhaltaa paineilmaa laitteen sisään, tai jos lmäpötilalla ei tunnu olevan syy-yhteyttä, laitteen resetointia: https://support.zyxel.eu/hc/fi/articles/4402176072850-LTE3301-M209-Vianmääritys
Kyllä tuo mielestäni viittaa vikaan reitittimessä. Ennen kuin vaihdat reititintä, koita resetoida nykyinen alkuasetuksille. Ota huomioon, että mm. salasana nollautuu resetoidessa.