Haluaisin vain varmistaa että olenko ymmärtänyt tämän asian oikein käytännössä. Mulla on Telewellin EA200 -dsl modeemi jossa siis on yks usb -kytkentä ja yks rj45 -kytkentä. Jos ostan erillisen 4-porttisen reitittimen tuohon, niin tarkoittaako se sitä että mulla vois olla maksimissaan 5 konetta yhtaikaa samalla konnulla netissä, ja samaan aikaan nuo 5 konetta on myös lähiverkossa keskenään? Kiitän
Noniin, hienompi juttu. Seuraava ongelma onkin saada tuo Telewell TW-EA200 -dslmodeemin reititin toimintaan. Onko kellään kokemusta asiasta et miten saan väännettyä tästä mallista sillatun tilan reitittävään tilaan?
Se toimii tuolla sillatullakin, mutta jos haluat reitittävään tilaan niin http://www.easytel.fi/tuotteet/tw_ea200/ohjeet.htm
Mun pitäis siksi saada tuo reititettyyn tilaan että nämä kaks konetta jotka käyttää tota modeemia tunnistais toisensa. Sillatussa tilassa näin ei tapahdu. Olen jo katsonut nuo ohjeet läpi mutten ainakaan ekalla kerralla saanut tuota toimimaan. Pitänee kokeilla uudestaan.
Kiitos! Netbeuin asennus auttoi. Asennuksen jälkeen vain vähän säikähdin ku ei enää IRC sun muut toiminut mutta huomasinkin että tuo asennus laittoi nettiyhteyteeni XP:n oman palomuurin päälle, joten otin sen pois ja hommat rullaa taas ja koneet tunnistavat toisensa.
Tilasin itselleni D-Link DI-604:sen. Asennus oli helppo ja internet rupesi suorilta toimimaan reitittimen kautta mutta nyt tuli sellainen ongelma että tuon adsl-modeemin usb-väylässä oleva kone ei tunnista reitittimen koneita LANissa, ja päinvastoin. NETBEUI on siis asennettu, mutta koneet eivät reitittimen kautta halua työskennellä adsl-modeemin koneen kanssa keskenään. Tietääkö kukaan mistä tämä voisi johtua?
Mulla on koneet liitetty rj-45 kaapelilla suoraan reitittimeen 1,3 paikoille ja reititin wan liittimestä modeemin ethernet liittimeen ja hyvin nuo näkyy toisensa tuntevan. Reititin voi jakaa yhteyden jopa 250 koneelle tai oliko se jopa enemmälle. Xp pro winukka löytää koneet kunhan menet verkkoympäristöön ja valitse määritä kotiverkko...seuraava.seuraava..muu tapa..seuraava..tästä tietokoneesta on suora...seuraava...seuraava..anna nimi(kone 1)...seuraava...työryhmän nimi pitää olla sama eli mshome..seuraava..asentaa oikeuksia. Tämän jälkeen se kysyy kopioidaanko tämä korpulle mutta vastaa että asénnus lopetetaan. Tämän jälkeen pitää toiselle koneelle tehdä sama temppu. Muista poistaa palomuuri lähiverkko yhteydeltä tai muuten ei yhteys synny. Tämä poistuu -verkkoymp.-näyt.verkkoyht.-avaa lähiverkko-ominaisuudet-lisäasetukset-poista ruksi-ok pois. Toista temppu toisella koneella. Näillä tempúilla on minun 2 konetta yhteydessä toisiinsa.
Mulla koneet toimii keskenään silloin ku ne ovat kaikki tossa D-Linkin reitittimessä. Ongelma on nyt se että pitäisi saada kaksi eri reititintä toimimaan keskenään lähiverkossa
Tuo mun adsl-modeemi on samalla reititin, tosin vain kahdelle koneelle. Toinen niistä kytketään usb:llä ja toinen rj45 kautta. Lähiverkko toimii silloin kuin käytän vain toista reititintä mut en saa näitä reitittimiä toimimaan keskenään. :/
Ohjeista luin että tämä sinun modeemi tarvitsee rj45-ristikaapelia jonka kytket LAN porttiin ja toinen pää reitittimen ethernet(tai WAN) liittimeen.Sen jälkeen kytket koneet reitittimen LAN paikoille 1-4 .Molemmat koneet modeemissa ei minun käsittääkseni pelitä eli reititin /hubi hoitaa moneen koneen lähiverkko tehtävät.Reititin on näistä parempi koska ei syö netin kaistaa vaan osaa ohjata oikean tavaran oikealle koneelle niin ettei se jarruta muuta liikennettä.
Tuon modeemin uusin versio tukee sekä risti- että suoraa kaapelia. Toisaalta voisin myös kokeilla mitä tapahtuu jos laitan tosta LAN-portista WAN-porttiin ristikaapelin, enkä suoraa kaapelia. Telewellin mukaan tossa modeemissa niiden koneiden ei pitäisi nähdä toisiaan ennenkuin vaihtaa modeemin reitittävään tilaan mutta kappas kappas, NetBEUI:n asennuksen myötä koneet näkivät toisensa myös sillatussa tilassa. :| Periaatteessa minulle on ihan sama saako lähiverkkoon tuon koneen joka on usb:llä kiinni, sillä aion pääasiassa käyttää tota reititintä koska onhan tuo rj45 vakaampi ja ehkä myös minimaalisesti nopeampikin, ja kuten sanoit, tieto ei takkua tossa routerissa. Olisi vain mielenkiintoista saada tuo verkko toimimaan kahden routterin välillä.