Reitittimeen ei pääse käsiksi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by nide84, May 28, 2007.

  1. nide84

    nide84 Member

    Joined:
    Aug 6, 2005
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En pääse webbipohjaisella sovelluksella muokkaamaan reitittimen asetuksia! Ennen on homma toiminut mallikkaasti mutta nyt tökkii jostain syystä. Pitäisi saada 3. kone langattomasti verkkoon mutta kun ei pääse säätämään reititintä. Kaikilla koneilla olen kokeillut ip 192.168.1.1 mutta ei. Olen myös kokeillut että ip haetaan automaattisesti ja sitten olen laittanut sen manuaalisesti mutta tämäkään ei toimi. Boksiin kuitenkin pystyy pingaamaan ja muuten verkko toimii vallan mainiosti. Mitenköhän tämän saisi korjattua?
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Laitteen käyttöohjekirja tai vastaava vastaa tuollaisiin kysymyksiin. Eli sieltä löytyy esim tieto mikä on ip-osoite johon otetaan yhteys.
    Salasana voi olla vaihdettu niikuin ohjekirjassa neuvotaan. Silloin tietysti etsitään muistiinkirjoitettu salasana ja käytetään sitä.
    Jos ei löydy niin sitten palautetaan laite tehdas/oletusasetuksiin ja jälleen ohjekirja antaa ohjeet. Ohjekirja voi tietysti olla kateissa. Siinä tapauksessa valmistajan nettisivuilta todennäköisesti saa ladata tuon ohjekirjan tai sieltä löytyy ohjeet noihin.

    Lisäys: Kyseessä voi tietenkin olla joku laite/ohjelmistovika silloinkin todennäköisesti auttaa tuo asetusten resetointi.
     
    Last edited: May 28, 2007

Share This Page