Reitittimeen liittyvä yhteysongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Riczhaw, Jan 6, 2011.

  1. Riczhaw

    Riczhaw Member

    Joined:
    Sep 9, 2009
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli olen nyt jo pidemmän aikaa taistellut tämän kuuluisan HOASnetin kanssa. Muuten on verkko pelittänyt oikein hyvin, mutta kun yritän luoda WLANin asuntooni käyttäen reititintä syntyy ongelmia. Aluksi käytin D-Linkin dir-301 reititintä. Yhteyden muodostaminen onnistuu vaivattomasti ja toimii hyvin. Kuitenkin noin 2-72 tunnin kuluessa yhteys katkeaa. Yhteyden saa toimimaan uudestaan vain resetoimalla reitittimen ja suorittamalla yhteyden asennuksen uudestaan. Palautin D-Linkin, sain uuden tilalle ja sama ongelma ilmeni. Olen myös huomannut, että jos irroitan D-linkin virtapiuhan ja laitan takaisin kiinni, saan yhteyden kuntoon. Tämä toimii kuitenkin yleensä vain yhden tai kaksi kertaa, jonka jälkeen yhteys on taas asennnettava uudelleen.

    Nyt kävin hakemassa WLAN-tukiaseman kun lueskelin palstoilta, että se voisi toimia paremmin kuin reititin. Törmäsin kuitenkin samaan ongelmaan. Kun yritän suorittaa Windows 7:ssa yhteyden korjaamisen ongelma liittyy aina jotenkin DNS:ään. Esim. "DNS-palvelin ei vastaa", "DNS palvelimessa ongelma" tjv.

    Soneran asiakaspalveluun on aivan turha soitella, kun saa nykyään puhua robotille, jonka kanssa tehdään vikailmoitus ja sanoo, että tarvittaessa lähetetään korjaaja paikalle, jonka joutuu maksamaan itse, jos yhteysongelmat johtuvat omista laitteista (kuten tapauksessani tästä reitittimestä/tukiasemasta).

    Yhteys muodostetaan seinässä olevasta ethernet-pistokkeesta ja jos yhdistän tietokoneen suoraan nettiin ilman mitään reititintä/tukiasemaa, yhteydessä ei ilmene mitään vikaa. Kyse on siis varmaan jostain reitittimen asetuksista.

    Pitäisi kuitenkin nyt saada asuntoon WLAN ja olisin erittäin kiitollinen, jos saisin hiukan apuja ja ehdotuksia.
     
  2. Tupe77

    Tupe77 Regular member

    Joined:
    Apr 9, 2010
    Messages:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En ole ollut ikinä missään tekemisissä tuon HOASnetin kanssa joten ei ole mitään kokemusta siitä, mutta oletko koittanut laittaa manuaalisesti nuo DNS-palvelimet?
     
  3. Riczhaw

    Riczhaw Member

    Joined:
    Sep 9, 2009
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kyllä olen. Vedin kaapelin suoraan koneeseen ja katoin ipconfig:illa DNS osoitteet ja syötin ne. Tämä tukiasema ei itse asiassa osannut hakea yhtään mitään osoitteita automaattisesti, joten piti syöttää kaikki itse.
     

Share This Page