Rejigin jälkeen tekstit epäselvät

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by majku, Jul 24, 2009.

1. majku

majku Member

Trophy Points:
    11
    Olen yrittänyt kaivaa netistä vastausta ongelmaani mutta ei ole löytynyt joten osaisikohan joku auttaa.
    Muokatessani .avi-tiedostoja poltettavaksi DVD:lle olen käyttänyt seuraavia ohjelmia: InterVideon DVD creatoria jolla muutan .avin .ifoksi. Sen jälkeen Rejigiä jolla erotan kuvan ja äänen ja sen jälkeen DVDauthorGUIta jolla olen yhdistänyt kuvan, äänen ja tekstit. Aiemmin homma on onnistunut ok.
    Nyt tein homman samalla tavalla kuin ennen, mutta tekstit olivat yhtä "sössöä". Kokeilujen jälkeen totesin että vika on Rejigissä. Poistin sekä Rejigin että authorguin ja latasin uusimmat versiot molemmista, mutta sekään ei auttanut. Nyt alkaa olla keinot lopussa. Onko olemassa jokin vastaava (helppokäyttöinen, ilmainen) kuin Rejig vai miten kannattaa edetä? Toivottavasti joku osaisi vastata.
    Sen verran selvennystä vielä että olen käyttänyt tuota Rejigin IFO Mode -kohtaa. Kun kokeilin tuota DVD Author kohtaa (ProjectX:llä muokatuilla elokuvilla) se toimi moitteettomasti eli teksti oli ok.

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Hm, käytät siis ReJigiä pelkästään demultiplexaukseen (streamin/tiedoston jakamiseen erilliseksi audio- ja videoraidaksi) etkä esim. pakkaukseen tai transkoodaukseen? Ja transkoodaukseen käytät tuota InterVideon kikkaretta?

Jos noin, niin ainoa mahdollinen syypää mitä keksin, on väkisinkin tuo InterVideon palikka, koska se on kuvauksesi perusteella ainoa, joka tekee itse videotiedostolle jotain konkreettista (muuttaa AVIn MPEG-2 program streamiksi eli uudelleenpakkaa sen). Oma veikkaukseni on se, että tekstit ovat pakkautuneet jo InterVideon käsitellessä tiedostoa, kiinteästi osaksi kuvaa. Helpoin tapa testata on avata se IFO suoraan vaikka MPC:llä ennen ReJigin käyttöä -- jos siellä ovat tekstit kuvassa, todennäköisin selitys on se, että InterVideo purkaa AVIn, sinulla on vaikka FFDSHOW:ssa "tekstit aina kun löytyy" päällä ja samassa hakemistossa AVIn kanssa on samanniminen tekstitystiedosto -> InterVideo pakkaa tuon tekstinkin osaksi kuvaa.

3. majku

majku Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos avusta.
    Tässä kun olen sählännyt ja ettinyt näitä ohjeita yms. ja ladannut ohjelmia, niin sieltä se "vika" löytyi. Olin yhden ohjelman ladannu enkä ollu poistanut sitä ohjelmaa kun huomasin että siitä ei ole apua niihin "ongelmiin" mitä mulla sillon oli. Se jotenkin sitten häiritsi tota hommaa. Sen kun poistin ni alko homma pelaamaan.

Share This Page