Rekisteröidyn käyttäjän vaihtaminen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by talggari, Jun 24, 2005.

1. talggari

talggari Regular member

Trophy Points:
    26
    Ostin kaverilta tietokoneen, jossa hänen nimensä on rekisteröitynä käyttäjänä. Onko mitään konstia vaihtaa sitä muuten kuin xp:n uudelleen asentamisella? Kone kumminkin toimii moitteetta, ja ei viitsisi alkaa toimivaa systeemiä päivittämään.

Löytyi ohje. Eli Näin: Suorita regedit ja sieltä rekisterin haara HKLM \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion
    Muuta täältä mieleiseksi vaikkapa RegisteredOwner.

Last edited: Jun 24, 2005
  2. vellu-m

vellu-m Regular member

Trophy Points:
    26
    Ääh formatoit koneen näin se on helpointa...

3. Ola91

Ola91 Guest

Omasta rekisteristäni ei ainakaan löytynyt tuollaista haaraa. Jospa kuitenkin poistat windows:n ja asennat uudelleen. Boottaa kone XP:n levyllä Ja poistat windows:n komennolla "deltree windows", ilman lainausmerkkejä. Kun windows on poistettu asennaa uudelleen.

4. talggari

talggari Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä mulla windows XP pro sp2 löytyi tuo rekisterin haara, ja sain sen avulla vaihdettua käyttäjän.

5. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Minnekkäs ajattelit tuon kirjoittaa XP:n asennuksessa? Ja tuohan poistaa vain windows kansion, ei asennusta. Format C: voisi olla parempi komento.. ;) (jos dos-tilaan joku komento pitäisi heittää)

Last edited: Jun 30, 2005
  6. Easycola

Easycola Regular member

Trophy Points:
    26
    Muutenkin hyvä motto olisi jos pidettäisiin sitä koneen formatointia ja käyttiksen uudelleenasennusta viimeisenä ratkaisuna, suurimpaan osaan ihmisten wintoosa-ongelmista löytyy vähemmän työläämpi ratkaisu jahka malttaa etsiä vähän.

7. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Hieman offtopic tuli tuosta formatoimisesta mieleen:

Olis hemmetin hieno juttu jos ihmiset osaisivat/opettelisivat käyttämään noita Norton Ghost:in tapaisia image ohjelmia millä saa varmuuskopioitua koko käyttöjärjestelmän.

Kone kun rupee oleen niin takussa että formatoiminen olisi seuraava vaihtoehto, niin ei muutakuin valmis image koneelle ja sillä selvä. Säästyy ajureiden päivityksiltä ja service packien latauksilta kerta heitolla. Suosittelen!

Tuossa tietoa Nortonista: http://www.symantec.com/region/fi/product/ng_index.html

8. talggari

talggari Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllähän se formatointi on se viimeinen vaihtoehto joka tehdään pakon edessä ei rekisteröidyn käyttäjän vaihtamisen takia...ainakaan minun tapauksessa.

9. djpepe

djpepe Member

Trophy Points:
    11
    [guote]Olis hemmetin hieno juttu jos ihmiset osaisivat/opettelisivat käyttämään noita Norton Ghost:in tapaisia image ohjelmia millä saa varmuuskopioitua koko käyttöjärjestelmän.[/guote]
    Itse otan aina varmuuskopion kun olen asentanut uuden käyttöjärjestelmän. Jos tosiaan kone menee niin tiltiin että uudelleen asennus on ainoa vaihtehto niin ompa kätevää otta varmuuskopiokäyttöön. Itse olen ihan tyytyväinen windows xp pro:n varmuuskopio ohjelmaan.

-djp

10. onsekumma

onsekumma Regular member

Trophy Points:
    26
    Hiukka vanha topic, mut yritetään silti. Mikäs se tälläinen XP:n oma varmuuskopio-ohjelma on? Mistäs sellanen löytyy?

11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143

Share This Page