Riittääkö kovalevy?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by fkock, Feb 16, 2005.

  1. fkock

    fkock Regular member

    Joined:
    Nov 15, 2004
    Messages:
    1,186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Windows Xp on asennettuna ja ajattelin asentaa siihen vielä mandraken... Mutta ainoo ongelma on että minun kovalevy on ainoastaan 20gb? kannattaisiko ennen asentamista ostaa isompi kovalevy? Kyseessä on siis kannettava...
     
  2. Guruttaja

    Guruttaja Regular member

    Joined:
    Dec 20, 2004
    Messages:
    294
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla oli aikoinaan (=viime syksynä) Win XP ja Gentoo 20 Gb:n kovalevyllä läppärissä. Mulla riitti ihan hyvin, mutta jos totta puhutaan, niin Gentoo oli silloin enemmän "harrastuksena" jota ei tullut juurikaan käytettyä.

    Nykyään on toisin, Gatesin tuotteet saavuttanevat pikapuoliin albatrossin Atlantin yläpuolella....

    Samassa läppärissä on ollut tuplaboottina myös kokoonpanot Win XP + RedHat 8 ja 9, sekä Win XP + Manta. Näiden kanssa tilaongelmia oli enemmän, kun ei riittänyt mielenkiintoa käydä tuomipäivän listoja läpi, mitä otetaan mukaan ja mitä ei.

    Eli tiivistettynä kyllä 20 Gb riittää, kunhan teet järkevän asennuksen ja katsot läpi mitä otetaan mukaan. Tosin samalla vaivalla asentaa jo Gentoon. Sitten sitä kysyykin jo itseltään, että mihinkäs tota Windowssia tarvii, kun ei läppärillä kuitenkaan pelaa?

    Vinkkinä, kannattaa miettiä tarkkaan kumpaa käyttistä käyttää ladattujen tiedostojen säilytykseen. Hätäilty levyjako johtaa vaan hukkatilaan...
     
  3. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ite asensin 8 gigan kovolle sen. eli eiköhän riitä..
     

Share This Page