Olen miettinyt uuden näytönohjaimen ostamista ja mietin, että riittääkö powerini tehot pyörittämään GTX 770 näytönohjainta. Powerina toimii Antec 520w high current gamer bronze 80+ merkinnällä. Muut komponentit ovat: Intel i5 3570k @ 3400Mhz Asrock z77 pro3 emolevy Yksi 256gb SSD ja yksi 1TB HDD 2x 200mm tuuletinta ja 2x 120mm tuuletinta 1 DVD/CD RW lukija Olen testaillut erillaisilla PSU Calculatoreilla suositeltavia powerin watteja, mutta ne ovat heittäneet neljästäsadasta watista aina kuuteensataan wattiin joten en tiedä uskallanko ostaa tuota näytönohjainta jos powerini ei siihen riitäkkään. Minulla on myös ongelmia joidenkin pelien pätkimisen kanssa. Esim ArmA 2, ArmA 3 ja F1 2011 freezaavat välillä noin 1-3 sekunniksi, mikä on todella ärsyttävää. FPS tippuu siis nollaan ja pitää odottaa hetki että peli taas "jatkuu". Kerran sain bluescreenin pelatessani ArmA 2, jossa syynä oli memory management. Voiko tuollainen pätkiminen johtua muisteista? Olen myös saanut joskus ennenkin bluescreenejä memory managementista.
Ajeleppa memtest86 ja vaikka tämäkin: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows7/diagnosing-memory-problems-on-your-computer
Ajoin tuon windowsin diagnostiikan ja siinä ei ilmennyt yhtään ongelmia. Saatan joku päivä tehdä tuon memtestin vielä. Muistin, että pätkimiseen auttoi ainakin F1 2011 pelissä grafiikka-asetusten pienentäminen, joten olisiko vika sittenkin vaikka näytönohjaimessa? Samalla bumbbia tuolle poweri kysymykselle.