Kompastuin scart-johtoon joka liittää tv-outin tv:seen ja scart-johto irtosi tv:stä, kytkin sen sitten nopeasti mitään ajattelematta takaisin tietokoneen ollessa päällä.. Värit olivat ihan sekaisin tv:ssä ja kun vähän kokeilin laitoinko scartin oikein paikoilleen niin kuva hävisi kokonaan.. Tietokone kuitenkin vielä tunnistaa että tv on johdon päässä ja äänet välittyvät sen scartin kautta. tv:ssä näkyy vain väreilyä joka muuttuu samalla kun tietokoneessa muuttuu kuva, eli jotain sinne vielä välittyy. Mitä kannattaisi tehdä? Pitäisikö hankkia uusi tv vai scart johto? En pääse nyt testaamaan muilla.. Olen käynnistänyt tietokonetta pari kertaa uudelleen ilman tv:tä ja tv:n kanssa..
no ensiksi nyt tietenkin tarkistat kaapelin kunnon etkä heti tv kauppaan säntää... katso onko siitä scartista metallinen "kehys" kunnolla kiinni ja ettei pinnit ole vääntynyt. jos vikaa ei näy johdossa niin kokeile toista kaapelia jos vain mahdollista. jos ei uudella kaapelillakaan toimi niin sitten kokeile eri tv:llä jos suinkin mahdollista.
Olen saanut siihen välillä jo jonkinlaisen kuvan näkymään.. Kuva väreilee todella paljon ja värit näyttävät siltä että olisi liian paljon kontrastia. Ja kuva häviää aina välillä ja tulee taas pelkkää mustaa väreilyä. Kuva ei ikäänkuin ehdi joskus tarkentua kun vaihtaa kanavaa. Ja sitten se tulee taas takaisin kun vaihtaa kanavaa tai sulkee tv:n Ongelma on varmaan tv:ssä tai scart johdossa. Luulisi että jos tv-out olisi mennyt rikki jotenkin niin ei tulisi mitään kuvaa..? Olen tarkastanut scartin ja sen pistokkeen tv:stä, kummassakaan ei näytä olevan mitään vikaa päällisin puolin. Vaikkakin kuva väreilee enemmän kun koskee siihen scartiin, joten saattaa olla että jokin on lähtenyt irti jossain.
Todennäköisesti TV:stäsi hajosi scart paikka. Itelle kävi kerran niin että kun TV oli päällä ja laitoin sitten DVD:stä scart johdon kiinni, joka myös se oli päällä, poksahti TV:stä scart paikka. Jos on mahdollista niin koita toista scart paikkaa. Ja muista sammuttaa TV ennen kytkentää.
Kokeilisin toista paikkaa jos vaan olisi Se on sen verran vanha telkka ettei siinä ole kuin yksi scart paikka. Pitää kai sitten hankkia jostain lainaan toinen tv ja kokeilla sillä.. Ei se vanhan tv:n scartin rikkoontuminen niin paljon harmittaisi, kunhan tv-out vaan on kunnossa. Se on paljon kalliimpi laite..