Riskiohjelma FraudTool.Win32.SysKontroller

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by finpeanut, Aug 4, 2008.

1. finpeanut

finpeanut Member

Trophy Points:
    11
  2. BuzzL

BuzzL Member

Trophy Points:
    11
    Katos vaan. Iselleni tuli myös tänään juuri sama vitsaus. F-Secure ei saa poistettua sitä, vaan tuo tulee aina uudelleen. Tietäääkö joku tosiaan konstia millä tuosta pääsee eroon.

3. Klaire

Klaire Member

Trophy Points:
    11
    Mulla täsmälleen sama homma vanhempien koneelle tullu, menin poistamaan sitten sen mitä se valitti ja nyt kone enemmän sekasin :(

4. finpeanut

finpeanut Member

Trophy Points:
    11
    Juuh, jatkoa....
    Ensin tosiaan näytti, että F-Secure hoitaa homman kotiin ja väitti poistaneensa ongelman, mutta kun uudelleenkäynnistin koneen, sama ilmoitus tuli taas. Samalla Windows Installer alkoi pukata jotan PhotoGalleryn asennusta. Keskeyttäminen onnistui monen yrityksen jälkeen. Seuraavaksi sitten Microsoft .NET Framework valittaa käsittelemättömästä poikkeusksesta HP-kameran mukana tulleissa ohjelmissa sun muissa (voin laittaa poikkeuksen tekstin jos tarvetta).
    En huomannut katsoa iskikö ongelma tällä kertaa eri dll-filuun tms kuin aluksi, mutta nyt F-Secure ei joka tapauksessa suostunut poistamaan ongelmaa. Nyt sitten scannaan konetta F-Securella, mutta ei taida tulla mitään.

5. Klaire

Klaire Member

Trophy Points:
    11
    Jees, mä nyt kirjottelen omat ongelmat samasta aiheesta tänne jos joku sitten samalla muakin auttais. Eli F-secure valitti tosta ihan alussa mainitusta tiedostosta ja poistin sen sitten ja poistaminen kesti aika kauan.Käynnistin koneen uudelleen ja se rupesi heti lataamaan jotain Document Vieweriä, ja valitti kun ei löydy jotain osaa koneelta ja että pitää laittaa joku levy sisään. (Mulla ei ole mitään levyjä).

Nyt olen yritelly pysäyttää sitä latausta mikä alkaa aina heti uudelleen niin tuli seuraava ilmoitus

"Microsoft .NET Framework :
    Käsittelemätön poikkeus sovelluksen komponentissa. Valitse Jatka, jolloin sovellus ohittaa virheen ja yrittää jatkaa toimintaa.

Objektin viittaukseksi ei voi määrittää objektiesiintymää."

ja nyt sitten en tiedä enää että pitäskö jatkaa vai meneekö vielä hullummaksi tää kone.

6. BuzzL

BuzzL Member

Trophy Points:
    11
    Joo, mulla herja näyttää liittyvän Logitech webbikameran mfc71.dll fileen. En ole päivittänyt kameran softaa tms. Onko F-Secureen tullut nyt päivitys joka herjaa tuosta koska aiemmin ei ole ollut ongelmia. Kun F-Securella yritin filen poistaa ja käynnistin koneen uudelleen, oli kone käynnistyksen aikana kyllä aika sekaisin, valitti tietenkin ettei kamerasofta pelaa (koska tuo dll-file oli poistettu) ja yritti mm. asentaa Nokia PC-Suitea uudelleen !!??

Last edited: Aug 4, 2008
  7. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Täälläkin sama juttu. Mulla vaan tuli BSOF kun yritin ekan kerran poistaa pöpöä. Toisella kerralla vaikutti onnistuneen. Olen tässä syöttänyt nitroja koneelle sen jälkeen jo muutaman tunnin (lue: pelannut rallipelejä) eikä mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Toivotaan että teidänkin rakkaanne paranevat taudeistaan. ;)

8. Empumpu

Empumpu Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla tuli sama juttu, mutta kun tarkistin muka saastuneen filun scannerilla, ei mitään löytynyt. Veikkaan vaan että on joku False, joten en sitä ainakaan vielä poista. Ootan ainakin et VT:stä joku vastaa mun viestiin.

9. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Toisaalta kyllä tämänkin olen poistanut illan päälle jo kahdesti.
    [​IMG] Mikähän lie tässäkin, mutta mitään muuta en näiden muutaman lisäksi ole huomannut.

10. swilen

swilen Member

Trophy Points:
    11
    Täälläkin F-Secure löysi FraudTool.Win32.SysKontroller.c:n. Näytti tulevan jostain Logitech:n dll-filusta. Poistin kaiken logitechiin liittyvän ja poistin dll:n, ei löydä F-Secure enää, tosin ei ole enää näppisen ja hiiren pikanäppäimet käytössä.

Hain sitten Logitechin sivulta it222enu.exe tiedoston, joka on näppiseni pikanäppäinten "ajuri". Asensin sen ja totesin, että
    kyseinen FraudTool.Win32.SysKontroller.c ilmaantuu jo asennusvaiheessa. Logitechin arkistot mahdollisesti saastuneet???

11. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Vahvasti vaikuttaa että F-securella on jotain pahasti pielessä. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun se väittää jotain aivan turvallista troijalaiseksi tai viirukseksi. Kerran valitti jopa itse otetusta kamekuvasta...

12. Empumpu

Empumpu Regular member

Trophy Points:
    26
    En usko että asia liittyy mitenkään Logitheciin, koska itellä tuo juttu tuli Neron filusta. Oon 90% varma et toi on joku ongelma.

13. Klaire

Klaire Member

Trophy Points:
    11
    Kannattaako tossa nyt sit ku sen mfc71.dll :n on jo poistanu ni yrittää vaan peruuttaa tota uudelleen asennusta niin monta kertaa et se lopettaa vai mitenkähän.. kun se asennus ei ainakaan tule onnistumaan ku ei ole mitään mistä se sen haluamansa asentais..

14. swilen

swilen Member

Trophy Points:
    11
    Last edited: Aug 4, 2008
  15. Empumpu

Empumpu Regular member

Trophy Points:
    26
    Se on aika varma että F-Secure sekoilee, koska kaikilla jotka ovat ongelmasta puhuneet, on F-Secure ja ainakaan omalta koneelta muut scannerit eivät roskaa tosta filusta löydä.

16. swilen

swilen Member

Trophy Points:
    11
  17. Empumpu

Empumpu Regular member

Trophy Points:
    26
    Ite laitoin ton ilmotuksen kohalla et älä tee mitään ja tarkistin ton filun scannereilla, eikä siinä mitään ollu. Laitoin virustotaliin ja siellä 36 scanneria tarkisti sen eikä mikään löytänyt mitään. Joten, taidan luottaa ennemmin 36 scanneriin kuin F-Secureen.

18. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Juuri kuten Empumpu sanoi vika on kaikkein luultavammin F-securella. Itsekkin aloin jo eilen samantien kun "virukset" löytyivät epäillä. Sen verran harvoin omassa käytössäni koneelle pöpöjä pääsee. Noh poistin kaikki mitä se löysi kuitenkin, koska ei vaikuttanut kovin elintärkeältä. Neron asennus levyt tallessa jne.
    Eihän tämä ole edes ensimmäinen kerta f-secure se tekee jotain vastaavaa.

19. Klaire

Klaire Member

Trophy Points:
    11
    No mä menin sillon poistamaan ja sitten olen ladannu uuden ja laittanu sinne missä sen pitäis olla mutta silti se yrittää ladata jotain DocumentVieweriä ja epäonnistuu kokoajan kun ei ole jotain tietoja mitä siihen tarvitsee.. plus että sitä uutta mfc71.dll tiedostoa ei saa poistettua eikä se näy missään muuta ku jos etsii sillä nimellä koneelta..

Että jos tässä nyt oli mitään mistä kukaan sai selvää ni apua..

Mulla olis 2 muutaki saman nimistä tiedostoa neron ja logitechin tiedostoissa, mutta tää kyseinen lähti ihan windowssin system32 kansiosta menemään että oli tietty varmaan juuri se tärkein noista tai jotain?

Jos sen kopiois vaikka tuolta neron tiedostoista tuonne systemiin niin voiko se toimia?

Last edited: Aug 5, 2008
  20. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Eihän se Klaire haittaa vaikka jotain poistaisikin, kunhan vain kaikki ohjelmat jatkavat toimimistaan. ;) Tällä periaatteella poistin itseltänikin nuo tiedostot eikä ainakaan tähän mennessä ole tullut mitään ongelmia.

Share This Page