Rootkitit -poisto

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by BlasterX, May 5, 2007.

1. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Päätin postata tän, kun rootkitit tuntuvat tänä päivänä olevan iso haitta yrityksille ja peruskäyttäjille. Tämä on pikemminkin muistutus, kuin opas.

Tässä on muutama suosittu Anti-rootkit -ohjelma tunnetuilta valmistajilta, ja kaikki niistä ilmaisia.

AVG Anti-rootkit, F-Secure Blacklight, Panda Anti-rootkit.

Tuossa vielä uutinen aiheeseen/ohjelmiin liittyen. Ja niille, jotka eivät toistaiseksi tiedä rootkitistä mitään, tuossa taustatietoa.

Laajempi ja spesifikoivampi Softa-arkisto Anti-rootkit -sivuilla

Suosittelen lämpimästi koneen skannaamista! Pandalla kesti skannata minun koneeni n. 5min, vaikka koneeni ei todellakaan ole "pieni".

2. juka39

juka39 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitos hyvästä vinkistä. Skannasin koneeni, eikä rootkittejä ilmennyt. Nyt pitää kuitenkin kysyä (kun en ymmärrä englantia juurikaan), mihin se skanneri hävisi? Ei tullut kuvaketta työpöydälle (kuten esim. SpywareBlaster)enkä löytänyt sitä myöskään lisää-poista listasta. Eihän tämä skannaus voi riittää kertaluonteisena?

3. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Ilmeisesti latasit Pandan version?

Se oli mielestäni ns. muistitikkuperiaatteella tehty, eli asennusta ei vaadittu. "download|unrar|scan!|delete -ohjelma"

4. juka39

juka39 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä oli Pandan versio. Ikävä kyllä olen niin kokematon (syntymävuosi nimimerkissä) tietokoneen käyttäjä, että en ymmärtänyt vastauksesi loppuosaa. Voiko siis sen Pandan version ladata ja asentaa pysyvästi levylle ja käyttää skannauksessa säännöllisesti? Onko se mielestäsi tarpeellinen, kun jostain luin, että F-securen täysversio, jollainen minulla on, sisältää jo tämän rootkittien poiston? Eräiden arvioiden mukaan ei kuitenkaan ole yhtä tehokas kuin Pandan vastaava.

5. Auttaja

Auttaja Guest

Share This Page