Routerin kanssa pieni ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Napalman, Jun 15, 2011.

  1. Napalman

    Napalman Member

    Joined:
    Aug 17, 2006
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro! Elikkäs asustelen sellaisessa kämpässä, jossa netti on valmiina. Tämä on eräänlainen opiskelijakämppä, jotenka minulle annettiin paperit, joista sain IP:t ja muut. Niiden kanssa ei ole ongelmia, kun nettijohto tulee suoraan seinästä koneeseen.

    Ostin läppärin ja tollasen D-Linkin DI-524 -routerin ja tarkoitus olisi vetää johdolla routerista netti pöytäkoneeseen ja langattomana tuohon läppäriin. Nyt ei sitten ole mitään hajua, kuinka tämä tehdään. Läppäri esimerkiksi löytää tuon routerin, mutta kun painan "Connect", se kyllä yhdistää, mutta mitään ei tapahdu. Mihin minä tässä tapauksessa voin laittaa ne saamani IP:t sun muut? Myöskään pöytäkoneella en pääse nettiin, vaikka routerilta netti tulee johdolla. Pitääkö minun mennä selaimen kautta sillä IP:llä tuohon routeriin? Käyttöjärjestelmä on Win 7 Ultimate EN.

    Kiitos jo etukäteen!

    -Napalman
     
  2. Napalman

    Napalman Member

    Joined:
    Aug 17, 2006
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt toimii.. Piti tosiaan mennä routeriin ja sitä kautta sai laitettua IP:t manuaalisesti. Lisäksi toimintaa häiritsi se, että nettijohto oli irti seinästä! :D
     
  3. haert

    haert Member

    Joined:
    Dec 3, 2008
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hyvä että asia selvisi. :D
    ei sitä aina tule tarkistaneeksi jokaista johtoa.. :)
     
  4. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Joined:
    May 13, 2011
    Messages:
    1,574
    Likes Received:
    72
    Trophy Points:
    78
    Juu-u, sellaista se joskus on, tuntuu että vaikka miten säädät niin tuloksia ei saada ja sitten joku tulee sanomaan tai itse hokaa että "Hei, tonkin johdon pitäis varman olla jossain kiinni että se toimis."
     
  5. Aras88

    Aras88 Regular member

    Joined:
    May 21, 2005
    Messages:
    114
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Pahoittelen jos pilasin viesti ketjun. mutta kun asiani koskee tuota samaa routeri mallia: DI-524.

    Elikkäs minulla on elisan laajakaistaverkko ja hankin sen rinnalle D-link DI-524 laitteen. Wlan yhdistää reittimeen mutta netti ei toimi. Hankin hp:n sivulta verkkoajurit eikä silti auttanut, oikeastaan jopa pahensi tilanteen, kun nyt yhdistää reittimeen niin se katkeilee ja yhdistelee 15sec välein.

    Alussa ilmoitteli että ip-osoite on ristiriidassa...mutta sain sen asian näköjään korjattua kun ei enää siitä ilmoittele. Kokeilin myös d-link modeemin tehdasasetusten palautusta ihan turhaan - meinaan vaan että ei auttanut asiaa. :/
     

Share This Page