Run/suorita on kadonnu johonki

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Erkkimon, Mar 15, 2005.

  1. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Mulla on Debian ja Fluxbox. SuSEn Fluxboxissa on run, ja se on erittäin kätevä. Nyt Debianissa on sellanen ongelma, että mun tarvii pitää auki konsoli/ohjelma ja se vie turhaa tilaa toolbarissa.

    Mistäköhän ois mahollista lisätä tällanen run tohon valikkoo?
     
  2. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Nii ja Alt GR ei vissii toimi kun Alt GR + numeronäppäin ei toimi. Esim. at/miukumauku ei ala toimia, joka on aika paha juttu. Johtunee Debianista...
     
  3. virtanén

    virtanén Member

    Joined:
    Jan 31, 2004
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11

    Sä voit muokata FluxBoxin valikkoa- oliko se /etc/x11/fluxbox/menu-tiedosto( /etc(x11-kansio on oletus- mä en musita missä se oli, mutta löydät sen kyllä). Koita katsoa siitä SuSen /fluxbox/menu-listasta millainen se on- voit vaikka kopioida sen Debianin fluxboxiin. Siihen saa lisättyä ohjelmia ja alavalikkoja, ne pitää tosin käsin kirjoittaa.



    Mulla on sama Debianin FluxBoxin kanssa- en ole ehtinyt vielä selvittää mistä johtuu. Eilen vasta aloin tappelemaan BlackBoxin ja FluxBoxin kanssa- mulla on väärä resoluutio niissä.

    Tuolta löytyy kuitenkin ohjeita, joita seuraamalla ongelma pitäis saada korjattua:

    http://fluxbox.sourceforge.net/docbook.php
     
  4. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kiitos. Tota, mullaki oli resot käsillää. Eli sain ne korjattua sillee, että poistin X:n ja asensin uusiks sen jälkee kun Debian oli periaatteessa jo asennettuna. Sitte vaa roottina kirjottelet

    base-config

    ja asentelet X:n uusiks. Sitte se kyselee tietoja sun näytöstä, joita ei alkuperäsessä asennuksessa kyselty. Niillä sä saat näytön kohillee. Mulla oli se ongelma, ettei se aluks vissii ymmärtäny, että mun näyttö on LCD..? Mut en oo varma. Kannattaa kokeilla tota.
     
  5. virtanén

    virtanén Member

    Joined:
    Jan 31, 2004
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mä koitin kyllä ajaa #dpkg-reconfigure xserver-xfree86, mutta ei se auta, koska mulla on resoluutiot KDE:ssa ok- ainoastaan Black- ja Fluxboxeissa väärin. Niissäkin resoluutiot on oikein ohjelmilla- ainoastaan menu-valikossa ne on päin seiniä.

    Muokkasin niitä väliaikaisesti muokkaamalla /etc/local/share/fluxbox/styles- tiedostoissa menuavalikkoa pienemmäksi ja kirjainten kokoa pienemmäksi. Halpa ratkaisu, mutta en ole ehtinyt perehtyä vielä sen paremmin Fluxboxiin. Pitää kokeila asettaa resoluutio oikeaksi bsetroot -display-komennolla jotenkin- johonkin tiedostoon. Selailin Fluxboxin tiedostoja, ja /etc/gdm/sessions-tiedostosta löytyi fluxbox- ilmeisesti se käyttää Gnomen resoluutio-asetuksia sitten- eli jotain muuta kuin kdm:ää tai freex86:tta? En tiedä, pitää perehtyä paremmin ajan kanssa ja kokeilla vaikka sitä base-configia, josko auttaisi.
     
  6. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Juu. base-config kun on harvinaisen helppo ja kivuton ratkasu ongelmaa ja mulla toimi kertalaakilla.
     

Share This Page