SÄHKÖJOHTO TYKILLE

Discussion in 'Televisiot' started by CopyCat77, Feb 1, 2009.

1. CopyCat77

CopyCat77 Member

Trophy Points:
    11
    Olen vasta hankkimassa projektoria tai se on jo postissa mutta yritän saada kimpsut ja kampsut kasaan ennen sen saapumista ensi viikolla.
    Kysymys kuuluu miten saisin siihen yhden pitkän sähköjohdon sen sijaan että rupeaisin laittamaan jatkojohtoja peräkkäin?(ei olisi hirveän kivan näköistä)

Kysyn täältä sen sijan että rupean itse säveltämään koska jollain on varmaan halpa hyvä idea.

Kiitos

2. aba120

aba120 Regular member

Trophy Points:
    46
    Varmaan helpoimmalla pääsee,kun hakee johtoa jostain sähkötarvikeliikkeestä / rautakaupasta sopivan määrän ja siihen pistokkeet päihin.

Johtoa myydään metritavarana.
    Johdon pituudesta riippuen voi löytyä valmiina pakettina.

Johdon voi sitten vetää vaikka jalkalistoja pitkin.niin ei ole jaloissa pyörimässä.

Johto / Asennuskaapeli NK- MMJ 3x1,5 mm
    Pistokkeet.
    Naulakiinnikkeet 10-14 mm

Last edited: Feb 3, 2009
  3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Jatkojohdonhan saa vieläpä maallikkokin tehdä lainkin mukaan itse, mutta varsinkin maadoitetun johdon kohdalla kannattaa varmistaa, että tosiaan ymmärtää tärkeimmät perusasiat (keltavihreä-johto, vedonpoisto,...). Tukesin sivuilta löytyy kuvitettu opas, samoin sähköliikkeessä varmaan neuvotaankin asiassa, jos osaa kysyä.

Nimittäin: "Sähkötapaturmatilastoista käy ilmi, että väärin tehty jatkojohto on yksi vaarallisimmista sähkölaitteista."

Last edited: Feb 3, 2009

Share This Page