Olen vasta hankkimassa projektoria tai se on jo postissa mutta yritän saada kimpsut ja kampsut kasaan ennen sen saapumista ensi viikolla. Kysymys kuuluu miten saisin siihen yhden pitkän sähköjohdon sen sijaan että rupeaisin laittamaan jatkojohtoja peräkkäin?(ei olisi hirveän kivan näköistä) Kysyn täältä sen sijan että rupean itse säveltämään koska jollain on varmaan halpa hyvä idea. Kiitos
Varmaan helpoimmalla pääsee,kun hakee johtoa jostain sähkötarvikeliikkeestä / rautakaupasta sopivan määrän ja siihen pistokkeet päihin. Johtoa myydään metritavarana. Johdon pituudesta riippuen voi löytyä valmiina pakettina. Johdon voi sitten vetää vaikka jalkalistoja pitkin.niin ei ole jaloissa pyörimässä. Johto / Asennuskaapeli NK- MMJ 3x1,5 mm Pistokkeet. Naulakiinnikkeet 10-14 mm
Jatkojohdonhan saa vieläpä maallikkokin tehdä lainkin mukaan itse, mutta varsinkin maadoitetun johdon kohdalla kannattaa varmistaa, että tosiaan ymmärtää tärkeimmät perusasiat (keltavihreä-johto, vedonpoisto,...). Tukesin sivuilta löytyy kuvitettu opas, samoin sähköliikkeessä varmaan neuvotaankin asiassa, jos osaa kysyä. Nimittäin: "Sähkötapaturmatilastoista käy ilmi, että väärin tehty jatkojohto on yksi vaarallisimmista sähkölaitteista."