Onko kukaan muu joutunut tällaisen "viruksen" uhriksi? Sähköpostini täyttyy kamalaa vauhtia ns. "re-maileista" - eli suomalaisilta henkilöiltä suomalaisista firmoista tulee eräänlaista palautuspostia laatikkooni tyyliin: "Re: Wicked screensaver" tai jollain muulla englanninkielisellä otsakkeella. Ja määrä on mieletön.Yön aikana yli 130 viestiä? Loppuukohan tämä koskaan vai onko edessä sähköpostiosoitteen vaihto? niin.. kysymyksessä soneran meili.
Juu. Samaa kakkaa sataa täälläkin. Avaamatta roskikseen vain kaikki. Eiköhän se pommitus sitten joskus lopu.
juu mul ihan sama juttu viime viikol. Just samat noin 130 roskapostii tullu yhen yön aikaan.. Sit oli tullu sellasii F-Securen viestei mis luki et mä oon lähettäny jolleki jonkun viruksen mut virus ois poistettu.. vaikka todellisuudessa en oo lähettäny näille kyseisille tuntemattomille ihmisille yhtää meilii. Mut nyt en oo saanu roskapostii vähää aikaa, en ainakaa noi paljoo kerral et ehkä se sullaki ajallaa vähenee..
se virus mato lähettelee itse itseään eteenpäin. Suoraan vaan poistaa kaikki viestit nii virus ei pääse koneeseen tarttumaan.
No noi on joko noita klassisia kusetuksia, joita mulle satelee hotmailiin. Eli jostain vaan tulee aina tollasia "postisi on pysäytetty palvelimelle..." yms. Ja niitä en oo viitiny edes avata, yleensä noihin on liitetty joku 100kt liitetiedosto joka arvatenkin sisältää jotain mitä ei kannate avata Sitten toinen vaihtoehto on, että koneesees on iskeny joku virus joka lähettää itteään eteenpäin kaikille postilistassas oleville. Mutta luulen, että noi yrityksistä tulevat on sellasia, joissa yrityksen järjestelmään on vaan iskeny joku virus joka lähettää itteään eteenpäin olemattomina liitetiedostoina. F-Securen nimissäkin saattaa tulla tommosta kusetuspostia, joka ei todellakaan ole edes F-Securelta lähetetty. Eli miten välttyä sähköpostiviruksilta, lyhyt oppimäärä: jos kaverisi puhuu ja kirjottaa suomea, ja tulee viesti jonka otsikko on englanniks, älä koske! Jos tulee tuntemattomalta jotain uskomattomia tarjouksia tai "returned mail plaplaaplaa..." älä koske. Ylipäätänsä ei kannate koskea, kuin sellasiin jotka on varmasti kaverinne ite lähettämiä