Norton InternetSecurity 2012 rupes heittämään tollasta herjaa: "Your email message was unable to be sent because the connection to your mail server was interrupted". Mulla on palveluntarjoajana Sonera ja meiliohjelmana Thunderbird 11. Käyttiksenä on Windows7. Nortoniin tuli muutama päivä sitten joku päivitys (ei virus), aiheuttaisko se tämän ongelman, koska ennen sitä päivitystä tota herjaa ei tullut. Mistä tuota vikaa kannattais ruveta etsimään?
kokeileppas aluksi vaikka sammuttaa se nortonis kokonaan,jos viesti sen jälkeen lähtee niin ongelma on siinä nortonissa,jos taas ei lähde niin vika on varmaankin Thunderbirdin outcoming serveri asetuksissa. jos ongelma on siinä nortonissa eli ongelma tullut mainitsemasi päivityksen jälkeen niin etsi sieltä Norton AntiVirus Online kohdasta lähtevien sähköpostien tarkistus ja jos ei muuta vaihtoi ehtoa ole niin ota se pois käytöstä ainakin lähtevien osalta. tuleeko muuten viestit perille,vai onko ongelma molemmin suuntanen. https://www-secure.symantec.com/norton-support/jsp/help-solutions.jsp?lg=finnish&ct=finland&docid=v15911615_NAV_SOS_2012_fi_fi&product=home&version=1&pvid=f-home
Työkalut > Tilien asetukset sieltä muokkaa ja sieltä valitset joko pop tai imap riippuen kumpaa käytät sekä laitat ne palvelimet (ne riippuvat mitä sähköposti laatikkoa käytät)
Tämä on tosi hankala ongelma, vaikka tekis mitä niin aina tulee toi Nortonin herja. Kun mä otin lähtevän postin tarkistuksen pois, niin postin lähetys ei onnistunut silloin- kaan. Kokeilin ottaa koko virustorjunnankin pois päältä, niin tuli sama herja. Mistä tota aikarajoitusta vois muuttaa?
Mä asensin Nortonin uusiksi, mutta en tiedä auttoiko se, koska nyt tulee herja ettei SMTP-serveriin saa yhteyttä. Postitilin asetusten pitäis kyllä olla oikein. Sitä mä en käsitä miks meilien lähetys ei onnistu, kun saapuvat meilit tulee perille. Olis kiva jos joku vois antaa lisää neuvoja.
kertoisitko mikä maili laatikko sulla on,sekä kumpaa protokollaa käytät imap vai pop ja mitä sulla on incoming ja out coming servereinä siinä. EDIT:koita vaihtaa protokollaa toiseksi (useilla laatikoilla on eri out coming ja incoming serveri eri protokollalle) kokeile sammuttaa se norton kokonaan ja katso tehtävien hallinnasta pyöriikö siellä jotain nortonin sovelluksia,jos pyörii niin stumppaa ne sieltä ja kokeile lähteekö viestit. tehtävien hallinta aukeaa esim. näppäin komennolla Ctrl+Shift+Esc
Mulla on Soneran meili. Asetuksina POP, ja menevän ja tulevan postin servereinä mail.inet.fi Otin Nortonin pois päältä, mutta silti tulee herja ettei SMTP-palvelimeen saada yhteyttä.
Nyt sain toimimaan, kun vaihdoin piuhan modeemin toiseen porttiin. Voiko modeemin portissa tosiaan olla sellaista häikkää, että se välittää liikenteen vain yhteen suuntaan, eikä molempiin suuntiin. Siis sisään ja ulos.