Elikkäs neuvoja tähän ongelmaan. Käytän Thunderbird-ohjelmaa ja viestit kyllä tulee, mutta lähettää ei pysty. Antaa vain tälläisen ilmoituksen jos yrittää lähettää: Viestin lähettäminen epäonnistui. Viestiä ei voitu lähettää, koska yhteyttä SMTP-palvelimeen smtpa.kolumbus.fi ei onnistuttu luomaan. Palvelin voi olla varattu tai estää SMTP-yhteyspyynnöt. Varmista, että SMTP-palvelinasetukset ovat oikeat ja yritä uudelleen tai vaihtoehtoisesti ota yhteyttä verkon ylläpitäjään. Elisaltakaan en saanut muita ohjeita, kun käskivät tarkastamaan nuo tilin asetukset, mutta kyllä ne ovat aivan oikeat. Ennen on toiminut moitteetta, mutta nyt kun siirryin Linuxista takaisin Windowsiin, niin ongelmat ovat tuon suhteen alkaneet. Olisiko mitään neuvoja tähän? Voiko palomuuri tai virusohjelma estää lähetyksen? Avast ja sygate ovat minulla.
Onhan tämä otettu huomioon: "Huom! Elisan lähtevän postin palvelin smtpa.kolumbus.fi edellyttää kirjautumista (autentikointi) ja SSL-suojattua yhteyttä. " http://tuki.elisa.fi/asiakastuki/el...n_kotipost,dokumenttisivu_sahkoposti_0011.htm
Kyllä olen nuokin ottanut huomioon. Ainut mikä ihmetyttää on se, että se ei kysy enää salasanaa ensimmäistä postia lähettäessä. Ennen kysyi ja ennen kaikki toimikin aivan loistavasti. Silloin oli eri palomuurit ja virustorjunnat. Voiko vika johtua palomuurista?
Minulla oli samanlainen vika (hetken) kunnes huomasin että thunderbirdille täytyy sallia yhteydet myös ulospäin. Tarkista siis palomuurisi konffaus.