Työpaikalla on Microsoft Outlook käytössä. Saako sen kotiin myös? Minun henkilökohtainen mailiosoite on Hotmailissa. Käyttöjärjestelmä on Vista ja sieltä löytyy tuollainen kuin Windows Mail. Saako siihen liitettyä oman sähköpostini? Jos kyllä niin miten jos ei niin millä ohjelmalla saisi samat toiminnot kuin Outlookissa? Eli esim voisi olla myös vaimon tili samassa ja helposti saisi vaihdeltua niiden välillä. Ruudun alakulmaan tulisi aina ilmoitus uudesta mailista ja siihen lisättyä vielä puheen (esim. You got mail!!)
outlook on xp:ssä mukana ja vistassa on toi windows mail,mikä on käyttäjien mukaan parempi kuin outlook ,esim. microsoft office 2007 paketissa on outlook kanssa,se on kaikkien tilastojen mukaan rankattu parhaaksi,mutta jokaisella on oma makunsa,noissa missään ei käsittääkseni ole sitä "notifier" eli sitä mikä ilmottais työpöydälle uusista viesteistä,tosta en kyllä ole aivan sata varma,itse käytän semmosta kuin incredimail ,se on englannin kielinen siinä on kaikki mahdolliset "hienoudet" mutta se on maksullinen ohjelma,tai saa sen ilmaseksi mutta siitä ilmas versiosta puuttuu paljon toimintoja.noihin kaikkiin sähköposti ohjelmiin pystyy laittaa vaikka kuinka monta eri sähköpostia eli se hakee kaikista valitsemistasi sähköposteista viestit.mutta hotmailissa ei ole pop3 tukea,siinä hotmailin maksullisessa versiossa on,yksi hyvä sähköposti mihin kannattaa siirtyä on www.gmail.com ,sen etuja on pop3 tuki sekä melkeen kolme gigaa tilaa,sekä siihen saa erikseen semmosen "notifierin" mikä ilmottaa uusista viesteistä.
Itsellä on Outlook 2007 töissä Vistalla ja kotona XP:llä. Molemmissa tapauksissa, kun viesti saapuu laatikkoon, niin pieni popup-ikkuna ruudun oikeassa alalaidassa kertoo siitä. Ja näyttää samalla vähän tietoa viestistä. Klikkaamalla ilmoitusta pääsee suoraan laatikkoon. Hotmailin saa liitettyä Outlookiin mikäli se tukee POP3-protokollaa ja sinun pitää selvittää Hotmailin asetuksista tai FAQ:sta. Kotona minulla on Gmailin laatikko Outlookissa ja hyvin toimii. Vaatii vain sen POP3:n... Siitä en tiedä saako tuohon äänen, koska en itse kaipaa sellaista.